ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ-ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΑ
Σε σχέση με το προεδρικό διάταγμα που κοινοποιήθηκε στα πιλοτικά
σχολεία στις 3/5/12 αρ. πρωτ. 49602/Γ2, ΦΕΚ Α 97/2012 με θέμα
«Αξιολόγηση των μαθητών Α, Β, Γ τάξεων των Γυμνασίων για την πιλοτική
εφαρμογή του Νέου Προγράμματος Σπουδών», και το οποίο παρελήφθη στις
8/5/12, δεκατέσσερις μ ό ν ο ημέρες πριν την έναρξη των εξετάσεων,
διαπιστώνονται τα παρακάτω:
Α) Η καθυστερημένη ενημέρωση για
τόσο σημαντικές αλλαγές-προσθήκες στον τρόπο εξέτασης των μαθητών
δυσχεραίνει ποικιλοτρόπως το έργο των εκπαιδευτικών που εργάζονται στα
πιλοτικά σχολεία. Για να μπορούν να είναι δίκαιοι απέναντι στους μαθητές
τους αλλά και συνεπείς με τις επιστημονικές και παιδαγωγικές τους αρχές
θεωρείται απαραίτητη προϋπόθεση να γνωρίζουν για τις όποιες αλλαγές από
την έναρξη της σχολικής χρονιάς για να μπορούν να προγραμματίσουν τη
διδασκαλία τους ανάλογα με τις ανάγκες του μαθήματος και των μαθητών.
Β) Ενώ το ηχητικό υλικό που
συνοδεύει τα βιβλία δεν έχει παραχθεί και συνεπώς σταλεί, απαιτείται
αιφνιδίως η εξέταση των μαθητών στη δεξιότητα της κατανόησης του
προφορικού λόγου. Είναι βασική και απαράβατη αρχή της μεθοδολογίας των
ξένων γλωσσών οι μαθητές να εξετάζονται σε ό,τι έχουν διδαχθεί.
Γ) Η σύνταξη της εξέτασης, όπως αυτή προδιαγράφεται
στο Π.Δ., απαιτεί εξ ορισμού συνεργασία ομάδας εξειδικευμένου
προσωπικού, όπως ακριβώς γίνεται στις εξετάσεις των πτυχίων που
διοργανώνει το Υπουργείο Παιδείας και Δια Βίου Μάθησης (Κ.Π.Γ.) καθώς
και ξένα πανεπιστήμια.
Δ) Η υπαγόρευση να χρησιμοποιηθούν αδίδακτα κείμενα
τόσο στην ενότητα κατανόησης του γραπτού όσο και του προφορικού λόγου
αυξάνει την υποκειμενικότητα στην αξιολόγηση των μαθητών.
Εν κατακλείδι επισημαίνουμε πως διαφαίνεται μια
προχειρότητα στο σχεδιασμό της πιλοτικής εφαρμογής του νέου προγράμματος
σπουδών, το οποίο πρόγραμμα επιβλήθηκε αιφνιδιαστικά χωρίς να έχουν καν
ενημερωθεί οι σύλλογοι διδασκόντων στην αρχή της τρέχουσας, εξαιρετικά
δύσκολης, σχολικής χρονιάς (φιάσκο φωτοτυπίας, σοβαρές ελλείψεις
προσωπικού, υποχρηματοδότηση της παιδείας στο σύνολό της) και
συνεχίζοντας να αναστατώνει τόσο τους συμμετέχοντες εκπαιδευτικούς όσο
και τους μαθητές κινδυνεύει να ακυρώσει στην πράξη τα θετικά του
στοιχεία.
Καλούμε τους συναδέλφους να δρουν αγωνιστικά και συλλογικά σε όλα τα προβλήματα που προκύπτουν.
Καλούμε την ΟΛΜΕ να πάρει θέση σ’αυτό τον αντιπαιδαγωγικό αιφνιδιασμό.
Καλούμε την ΟΛΜΕ να πάρει θέση σ’αυτό τον αντιπαιδαγωγικό αιφνιδιασμό.
Για το Δ. Σ. της ΕΛΜΕ
Ο Πρόεδρος Η Γεν. Γραμματέας
Σιόλιας Νικόλαος Σπανού Βασιλική