Ο ΘΑΝΑΣΗΣ ΖΕΜΠΙΛΗΣ "ΞΥΠΝΗΣΕ" : "ΔΕΝ ΘΑ ΔΕΧΤΟΥΜΕ ΔΙΟΔΙΑ ΣΤΟ ΣΧΗΜΑΤΑΡΙ! ΑΝΤΙΣΤΑΣΗ!" | EviaZoom.gr - Εύβοια News
12 ΧΡΟΝΙΑ EVIAZOOM - ΕΥΒΟΙΑ ΝΕΑ
ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΙΑΤΙΚΕΣ ΕΥΧΕΣ 2024
 

Ο ΘΑΝΑΣΗΣ ΖΕΜΠΙΛΗΣ "ΞΥΠΝΗΣΕ" : "ΔΕΝ ΘΑ ΔΕΧΤΟΥΜΕ ΔΙΟΔΙΑ ΣΤΟ ΣΧΗΜΑΤΑΡΙ! ΑΝΤΙΣΤΑΣΗ!"

Ο Δήμαρχος Χαλκιδέων Θανάσης Ζεμπίλης έκανε δηλώσεις για την επιχειρούμενη επιβολή Διοδίων στο δρόμο Σχηματαρίου - Χαλκίδας
Τα αρμόδια Υπουργεία επαναφέρουν πλέον στο προσκήνιο, τις διαθέσεις τους για την επιβολή διοδίων στο δρόμο Σχηματαρίου-Χαλκίδας. 
Έναν δρόμο που ως γνωστόν, αν και κατασκευάστηκε ως δημόσιο έργο, από ευρωπαϊκές χρηματοδοτήσεις και εθνικούς πόρους, ωστόσο αποτελεί τμήμα προς εκμετάλλευση της σύμβασης παραχώρησης του Ελληνικού Δημοσίου στην κοινοπραξία «Νέα Οδός», που επίσης, έχει αναλάβει τη μελέτη, το σχεδιασμό, την κατασκευή, τη λειτουργία, την εκμετάλλευση και τη συντήρηση του έργου της Ιονίας Οδού (από τη Γέφυρα Ρίου – Αντίρριου μέχρι τα Γιάννενα) και την εκμετάλλευση και τη συντήρηση του τμήματος του ΠΑΘΕ από τον κόμβο της Μεταμόρφωσης μέχρι τη Σκάρφεια.
Η προσπάθεια επιβολής εν τέλει των διοδίων στο δρόμο Σχηματαρίου - Χαλκίδας, γίνεται με πρόσχημα τη διόρθωση και την ανανέωση κάποιων περιβαλλοντικών όρων της σύμβασης παραχώρησης που έχουν λήξει.

Τι σημαίνει επιβολή διοδίων στο δρόμο Σχηματαρίου - Χαλκίδας :
- επιβεβαίωση της αδιαφορίας της Πολιτείας για την Εύβοια
με την υποχρέωση των πολιτών και των επισκεπτών της Εύβοιας να πληρώνουν επί 30 χρόνια για έναν δρόμο που βρίσκεται μέσα στα όρια ενός Νομού με το μακράν χειρότερο οδικό δίκτυο, χωρίς καν τα χρήματα να χρησιμοποιούνται για τη βελτίωσή αυτού του δικτύου αλλά με την πρωτοφανή πρόβλεψη, να καταλήγουν στη Δυτική Ελλάδα

- μείωση της επισκεψιμότητας της περιοχής μας
με την ακόμη μεγαλύτερη επιβάρυνση των πολιτών και των επισκεπτών της Εύβοιας που ήδη τώρα με τα υπάρχοντα διόδια, πληρώνουν υπερδιπλάσια σε σχέση με τους διερχόμενους των άλλων περιοχών προς την Κεντρική Ελλάδα και με τα νέα διόδια θα πληρώνουν ακόμη περισσότερα για το πέρασμά του στη Χαλκίδα και την υπόλοιπη Εύβοια.

- αύξηση του αριθμού των τροχαίων
αφού θα έχει ως συνέπεια την προτίμηση των οδηγών στον παλαιό δρόμο, την κατακόρυφη αύξηση της κυκλοφορίας σ’ αυτόν και τον αυξημένο κίνδυνο σοβαρών τροχαίων δυστυχημάτων, μιας και η υποδομή του, όπως έχει αποδειχθεί κατά το παρελθόν, δεν μπορεί να εξυπηρετήσει με ασφάλεια τέτοιον φόρτο.

ΤΟ ΘΕΜΑ των διοδίων στο δρόμο Σχηματαρίου - Χαλκίδας είναι γνωστό από τη νομοθέτηση του συστήματος των παραχωρήσεων το 2003, επί πρωθυπουργίας Κ. Σημίτη και υπουργίας Βάσως Παπανδρέου αλλά και από την υπογραφή της συγκεκριμένης σύμβασης παραχώρησης το 2007, επί πρωθυπουργίας Κ. Καραμανλή και υπουργίας Γιώργου Σουφλιά.
Από την πρώτη στιγμή, το σύνολο των φορέων και των πολιτών της Εύβοιας κατήγγειλαν τη στρεβλή αντίληψη αυτής της ρύθμισης και με σειρά κινητοποιήσεων, διαμήνυσαν ότι δεν μπορεί να γίνει δεκτή.
Οι Κυβερνητικοί αρμόδιοι όμως, τέσσερα χρόνια μετά την παράδοση του δρόμου Σχηματαρίου – Χαλκίδας στην κυκλοφορία κι ενώ στην πράξη η «Νέα Οδός», μετά τις αποχωρήσεις των ξένων τραπεζών του κοινοπρακτικού σχήματος, έχει κατ’ ουσίαν σταματήσει την κατασκευή της Ιονίας Οδού, επανέρχονται για να επιβάλουν τις διαθέσεις τους.

Το Δημοτικό Συμβούλιο του Δήμου Χαλκιδέων θα συνέλθει σε συνεδρίαση για το ζήτημα των διοδίων και είναι βέβαιο ότι θα απορρίψει μια τέτοια προοπτική κατά τον πλέον απόλυτο τρόπο.

Και πως αλλιώς, όταν:
1. Από το 1992 (εγκατάσταση διοδίων Αφιδνών) έως το 2009 (κατάργηση διοδίων Σχηματαρίου) οι Ευβοείς πληρώναμε διπλάσια διόδια από τους υπολοίπους χρήστες του ΠΑΘΕ. Είναι χαρακτηριστικό της αντιμετώπισης των Ευβοέων, η πληρωμή διοδίων στο Σχηματάρι, μόλις ένα χιλιόμετρο πριν την έξοδο από τον ΠΑΘΕ για τον παλαιό δρόμο Σχηματαρίου – Χαλκίδας.

2. Ακόμη και σήμερα, χωρίς αμφιβολία, σε όλη την Ελληνική επικράτεια,
ο Νομός Εύβοιας διαθέτει το πλέον απαράδεκτο και επικίνδυνο οδικό δίκτυο.

3. Αφού, επί δεκαετίες δεν έχει υπάρξει η παραμικρή ουσιαστική βελτίωση στο εντός Εύβοιας χαρακτηρισμένο ως εθνικό, οδικό δίκτυο

4. Κατά συνέπεια, είναι προφανές ότι τα όποια χρήματα διατέθηκαν από εθνικούς πόρους για τον δρόμο Σχηματαρίου – Χαλκίδας, ήταν το ελάχιστο από αυτά που υποχρεούνταν να αποδωθούν, από αυτά που δικαιούταν και συνεχίζει να δικαιούται ο Νομός.

5. Η προπαγάνδιση ως νέου έργου της κατασκευής αντιολισθηρής ασφαλτικής στρώσης του δρόμου Σχηματαρίου – Χαλκίδας όταν στην πραγματικότητα αποτελεί υποχρέωση της παραχωρησιούχου κοινοπραξίας, αποτελεί απλά επίφαση-όχημα για την επιβολή διοδίων.

6. Την ίδια ώρα, αυτοί που λαμβάνουν την απόφαση για την επιβολή διοδίων, είναι οι ίδιοι που δεν μερίμνησαν για τη δημοπράτηση του καθ’ όλα ώριμου και συγχρηματοδοτούμενου έργου της Παράκαμψης της Χαλκίδας, στο πλαίσιο του ΕΣΠΑ και με «γέφυρα» στο ΣΕΣ (το νέο χρηματοδοτικό πακέτο 2014-2020)
Η ωριμότητα των μελετών και η δυνατότητα χρηματοδότησης από Ευρωπαϊκούς πόρους [η Παράκαμψη της Χαλκίδας (Χαλκίδα – Ψαχνά) είναι το μοναδικό τμήμα του Ευβοϊκού οδικού δικτύου που έχει ήδη χαρακτηριστεί ως Διευρωπαϊκό ενώ περιλαμβάνεται στα έργα του ΕΣΠΑ και συγκεκριμένα, στο πρόγραμμα «Ενίσχυσης της Προσπελασιμότητας»] το επέτρεπε.
Μάλιστα, η Παράκαμψη της Χαλκίδας είναι αυτή που θα καταστήσει λειτουργικό τον αυτοκινητόδρομο Σχηματαρίου-Χαλκίδας, εξασφαλίζοντας την απαραίτητη υποδομή για τη διάχυση της κυκλοφορίας προς και από τον ΠΑΘΕ ενώ θα σταματούσε την κατ’ ουσίαν διχοτόμηση συνοικιών της Χαλκίδας και της Νέας Αρτάκης και θα λιγόστευε την επικινδυνότητα του σημερινού δρόμου Χαλκίδας – Νέας Αρτάκης, όπου μετράμε 41 νεκρούς μέσα σε μια δεκαετία.

7. Αντίθετα, ο υπουργός Υποδομών Μιχάλης Χρυσοχοϊδης, προτίμησε να δώσει υπόσχεση για ένταξη του έργου της Παράκαμψης της Χαλκίδας, στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων (ΠΔΕ), πρακτική που αποτελεί ευθεία απόπειρα εξαπάτησης των Ευβοέων, όταν είναι παγκοίνως γνωστό ότι το ΠΔΕ δεν διαθέτει ούτε ευρώ.

8. Υπενθυμίζεται ότι, στο ΠΔΕ είχε ενταχθεί και το έργο της Παράκαμψης του Βασιλικού. Που δημοπρατήθηκε το 2009, συμβασιοποιήθηκε το 2010, με υπαιτιότητα του Κράτους η σύμβαση διαλύθηκε το 2012 και το έργο εγκαταλείφθηκε. Κάνοντας τις από το 2011 εξαγγελίες του τότε υφυπουργού Υποδομών Γιάννη Μαγκριώτη περί χρηματοδότησης του έργου, να αποδεικνύονται λόγια χωρίς αντίκρισμα, μια ακόμη υπόσχεση που δεν πραγματοποιήθηκε.

9. Όπως εξ άλλου ισχύει και για τον ενταγμένο στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων Ισόπεδο Κόμβο της Δροσιάς.

10. Και βέβαια, δεν τίθεται καν θέμα για δήθεν μέσω των διοδίων χρηματοδότηση οδικών έργων της Εύβοιας, ακόμη κι αν μας δοθεί μια ακόμη υπόσχεση. Αφού θα είναι κενή περιεχομένου. Ήδη έχουν φροντίσει να καταργήσουν το Ταμείο Εθνικής Οδοποιίας (ΤΕΟ), που κάποια χρηματοδότηση προσέφερε και στο Δήμο Χαλκιδέων, με τον ρόλο του να ανατίθεται στους ιδιώτες παραχωρησιούχους και στην περίπτωση μας στη «Νέα Οδό» που δεν έχει υποχρέωση χρηματοδότησης έργων πέραν της σύμβασης.
Όταν η Πολιτεία δεν προχωράει τα ώριμα συγχρηματοδοτούμενα από ευρωπαϊκά κονδύλια έργα και αναστέλλει τα έργα από εθνικούς πόρους στο Δήμο Χαλκιδέων και συνολικότερα στο Νομό Ευβοίας, είναι προφανές ότι δεν ανταποκρίνεται προς τις υποχρεώσεις της.
Και τότε, η διάθεσή της για επιβολή διοδίων στον αυτοκινητόδρομο Σχηματαρίου – Χαλκίδας, δεν διαφαίνεται απλώς αλλά αποτελεί στην πράξη τη μόνη της πρόβλεψη για τον τόπο μας.

Και όλα αυτά:

Α. Στην Εύβοια που τα εργοστάσια κλείνουν το ένα πίσω από το άλλο, αφήνοντας πίσω απολυμένους χωρίς καν αποζημιώσεις και άνεργους χωρίς καν επίδομα ανεργίας, που οι εμπορικές και βιοτεχνικές επιχειρήσεις βάζουν λουκέτο, στην Εύβοια πρωταθλήτρια της ανεργίας, στην ουσία ζητείται από τους ανέργους να πληρώνουν διόδια για τις μετακινήσεις τους.

Β. Στην Εύβοια όπου οι απολυμένοι-άνεργοι του Τσιμεντάδικου, της Σέλμαν, της Νεοσέτ, της Ιντερκέμ και του πρώην Τσαούσογλου, όντες όμηροι των αυθαιρεσιών της εργοδοσίας, κρίνονται από τον Υπουργό Ανάπτυξης Κωστή Χατζηδάκη ανάξιοι της τιμής για έστω μια συνάντηση μαζί του.

Γ. Στην Εύβοια όπου το υπό κατασκευή Νέο Νομαρχιακό Νοσοκομείο Χαλκίδας έχει ανεπαρκή χρηματοδότηση (έχει εξασφαλισθεί μόνον το 1/3 του κόστους κατασκευής) και κινδυνεύει να παραμείνει ημιτελές.

Δ. Στην Εύβοια όπου το ΤΕΙ Χαλκίδας υποβαθμίστηκε θεσμικά, διοικητικά και λειτουργικά σε παράρτημα του ΤΕΙ Στερεάς με έδρα τη Λαμία.

Ε. Στην Εύβοια όπου η αποκατάσταση των πληγών από τις πυρκαγιές και τις πλημμύρες του 2009 και η αντιπλημμυρική προστασία του Λήλαντα, ακόμη εκκρεμούν έως εμποδίζονται.

Είναι σαφές ότι στο σχεδιασμό τους δεν μετράνε η συνεχής υποβάθμιση και απαξίωση της περιοχής και η ραγδαία πτώση του βιοτικού επιπέδου των Ευβοέων.

Όπως δεν φαίνεται ότι συνυπολογίζουν την εξ αρχής εκφρασμένη θέληση των Χαλκιδέων και όλων των Ευβοέων για την κατάργηση των διοδίων.
Αναλογιζόμενη την ευθύνη της εκπροσώπησης των πολιτών και της προάσπισης των συμφερόντων του τόπου και των ανθρώπων του, η Δημοτική Αρχή, με βάση τα στοιχεία και τη λογική, καλεί όλους τους φορείς και τους πολίτες της περιοχής σε δράση ενάντια στην επιβολή διοδίων στο δρόμο Σχηματαρίου Χαλκίδας.
Το πολιτικό δυναμικό και το υπαλληλικό προσωπικό του Δήμου Χαλκιδέων, οι εργοταξιακές του δυνάμεις, τα οχήματα και τα μηχανήματα του Δήμου θα τεθούν στην πρωτοπορία του αγώνα.

Η ΕΠΙΒΟΛΗ ΔΙΟΔΙΩΝ στο δρόμο Σχηματαρίου - Χαλκίδας
ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΔΕΚΤΗ.

Ήρθε ο καιρός οι αρμόδιοι πολιτικοί και τεχνοκράτες της κεντρικής εξουσίας, να αναλάβουν επιτέλους τις ευθύνες τους έναντι της Χαλκίδας και της Εύβοιας.
ΔΕΝ ΔΙΑΠΡΑΓΜΑΤΕΥΟΜΑΣΤΕ.
ΜΙΑ ΕΙΝΑΙ Η ΑΠΑΝΤΗΣΗ : ΑΝΤΙΣΤΑΣΗ.

Επιλέγουν την Εύβοια και τη Χαλκίδα ως πεδίο
σύγκρουσης και αναμέτρησης με την τοπική κοινωνία.
Δεν μπορούμε να παριστάνουμε τους μακαρίως καθεύδοντες.
Θα αντισταθούμε με όλες μας τις δυνάμεις.

ΘΑ ΠΡΟΣΠΑΘΗΣΟΥΜΕ ΝΑ ΜΑΤΑΙΩΣΟΥΜΕ
ΣΤΗΝ ΠΡΑΞΗ ΤΟΝ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟ ΤΟΥΣ

Βίντεο - Ρεπορτάζ







Δημοφιλείς αναρτήσεις του μήνα

ΔΙΑΦΗΜΙΣΕΙΣ GOOGLE

ΜΕΛΟΣ ΤΟΥ EMEDIA