Η αξιολόγηση αρχίζει αμέσως μετά τις γιορτές
Κατά προτεραιότητα θα αξιολογηθούν δάσκαλοι και καθηγητές που πρόκειται να προαχθούν
Ποια είναι τα κριτήρια – Διαβάστε αναλυτικά
Σε εφαρμογή θα τεθεί αμέσως μετά τις διακοπές των Χριστουγέννων το σύστημα αξιολόγησης των εκπαιδευτικών.
Όπως αναφέρει το ΕΘΝΟΣ οι πρώτες κρίσεις θα αφορούν εκείνους τους λειτουργούς της στοιχειώδους και της μέσης εκπαίδευσης που στις 31 Μαΐου 2014 συμπληρώνουν χρόνο προαγωγής.
Στη βαθμολόγησή τους λαμβάνονται υπόψη το παιδαγωγικό κλίμα, η οργάνωση της τάξης, η προετοιμασία των μαθητών, τα εκπαιδευτικά μέσα, η επαγγελματική συνέπεια.
Σύμφωνα με την εφημερίδα, ήδη έχουν ξεκινήσει τα σχετικά σεμινάρια για την αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου, τα οποία γίνονται σε όλες τις περιφέρειες και αρχικά αφορούν την επιμόρφωση των στελεχών της Εκπαίδευσης.
Σκοπός της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών είναι η βελτίωση της ποιότητας του εκπαιδευτικού και του διοικητικού τους έργου μέσω της άμεσης σύνδεσής της με την επιμόρφωση, προς όφελος των ιδίων, των μαθητών και της κοινωνίας.
Τουλάχιστον μία φορά ανά τρία χρόνια
Η αξιολόγηση θα γίνεται με ή χωρίς την αίτηση του εκπαιδευτικού τουλάχιστον μία φορά ανά τριετία. Οι αξιολογούμενοι θα έχουν δικαίωμα ένστασης εντός πέντε ημερών από τη γνωστοποίηση της έκθεσης σε αυτούς.
Οι αξιολογητές θα ενημερώνουν τους εκπαιδευτικούς αρχικά για τη διαδικασία και θα πηγαίνουν στο σχολείο για να παρακολουθήσουν τουλάχιστον 2 ώρες διδασκαλίας σε όποια μαθήματα ή τάξη επιλέξουν από κοινού με το δάσκαλο ή τον καθηγητή.
Κάθε εκπαιδευτικός θα έχει επίσης δικαίωμα να αξιολογεί τον προϊστάμενο αξιολογητή του εγγράφως και επωνύμως.
Σύμφωνα με το δημοσίευμα, οι εκπαιδευτικοί δηλώνουν ότι δεν είναι αντίθετοι με την αξιοόλογηση αλλά εκφράζουν ενστάσεις για το αν η συγκεκριμένη διαδικασία θα χρησιμοποιηθεί σαν μοχλός απομάκρυνσής τους από την υπηρεσία.
Ποια είναι τα κριτήρια
Οι εκπαιδευτικοί θα αξιολογούνται:
1.Εκπαιδευτικό περιβάλλον: Διαπροσωπικές σχέσεις και προσδοκίες, παιδαγωγικό κλίμα και οργάνωση της τάξης (συντελεστής βαρύτητας 0,75)
2.Σχεδιασμός, προγραμματισμός και προετοιμασία της διδασκαλίας: Βαθμός αντίληψης των δυνατοτήτων και αναγκών των μαθητών για τη διαμόρφωση του σχεδιασμού της διδασκαλίας (συντελεστής βαρύτητας 0,50)
3.Διεξαγωγή της διδασκαλίας και την αξιολόγηση των μαθητών: Προετοιμασία μαθητών για τη διδασκαλία, διδακτικές ενέργειες και εκπαιδευτικά μέσα. Ενέργειες μαθητών κατα τη διαδικασία μάθησης, Εμπέδωση της νέας γνωσης και αξιολόγηση των μαθητών (συντελεστής βαρύτητας 1,25)
4.Υπηρεσιακή συνέπεια και επάρκεια: τυπικές υπαλληλικές υποχρεώσεις, συμμετοχή στη λειτουργία του σχολείου, επικοινωνία και συνεργασία με γονείς και φορείς.(συντελεστής βαρύτητας 1,50)
5.Επιστημονική και επαγγελματική ανάπτυξη: Τυπικά προσόντα και επιστημονική ανάπτυξη (συντελεστής βαρύτητας 1)
Ο εκπαιδευτικός θα εντάσσεται και σε βαθμίδα περιγραφικής κλίμακας ποιοτικού χαρακτηρισμού (ελλιπής, επαρκής, πολύ καλός, εξαιρετικός) ως προς τις διαπροσωπικές σχέσεις και προσδοκίες.
Η τελική βαθμολογία θα υπολογίζεται ως εξής: Πολλαπλασιάζεται η βαθμολογία κάθε κατηγορίας με τον συντελεστή βαρύτητας αυτής και τα γινόμενα προστίθενται.
Όπως αναφέρει το ΕΘΝΟΣ οι πρώτες κρίσεις θα αφορούν εκείνους τους λειτουργούς της στοιχειώδους και της μέσης εκπαίδευσης που στις 31 Μαΐου 2014 συμπληρώνουν χρόνο προαγωγής.
Στη βαθμολόγησή τους λαμβάνονται υπόψη το παιδαγωγικό κλίμα, η οργάνωση της τάξης, η προετοιμασία των μαθητών, τα εκπαιδευτικά μέσα, η επαγγελματική συνέπεια.
Σύμφωνα με την εφημερίδα, ήδη έχουν ξεκινήσει τα σχετικά σεμινάρια για την αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου, τα οποία γίνονται σε όλες τις περιφέρειες και αρχικά αφορούν την επιμόρφωση των στελεχών της Εκπαίδευσης.
Σκοπός της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών είναι η βελτίωση της ποιότητας του εκπαιδευτικού και του διοικητικού τους έργου μέσω της άμεσης σύνδεσής της με την επιμόρφωση, προς όφελος των ιδίων, των μαθητών και της κοινωνίας.
Τουλάχιστον μία φορά ανά τρία χρόνια
Η αξιολόγηση θα γίνεται με ή χωρίς την αίτηση του εκπαιδευτικού τουλάχιστον μία φορά ανά τριετία. Οι αξιολογούμενοι θα έχουν δικαίωμα ένστασης εντός πέντε ημερών από τη γνωστοποίηση της έκθεσης σε αυτούς.
Οι αξιολογητές θα ενημερώνουν τους εκπαιδευτικούς αρχικά για τη διαδικασία και θα πηγαίνουν στο σχολείο για να παρακολουθήσουν τουλάχιστον 2 ώρες διδασκαλίας σε όποια μαθήματα ή τάξη επιλέξουν από κοινού με το δάσκαλο ή τον καθηγητή.
Κάθε εκπαιδευτικός θα έχει επίσης δικαίωμα να αξιολογεί τον προϊστάμενο αξιολογητή του εγγράφως και επωνύμως.
Σύμφωνα με το δημοσίευμα, οι εκπαιδευτικοί δηλώνουν ότι δεν είναι αντίθετοι με την αξιοόλογηση αλλά εκφράζουν ενστάσεις για το αν η συγκεκριμένη διαδικασία θα χρησιμοποιηθεί σαν μοχλός απομάκρυνσής τους από την υπηρεσία.
Ποια είναι τα κριτήρια
Οι εκπαιδευτικοί θα αξιολογούνται:
1.Εκπαιδευτικό περιβάλλον: Διαπροσωπικές σχέσεις και προσδοκίες, παιδαγωγικό κλίμα και οργάνωση της τάξης (συντελεστής βαρύτητας 0,75)
2.Σχεδιασμός, προγραμματισμός και προετοιμασία της διδασκαλίας: Βαθμός αντίληψης των δυνατοτήτων και αναγκών των μαθητών για τη διαμόρφωση του σχεδιασμού της διδασκαλίας (συντελεστής βαρύτητας 0,50)
3.Διεξαγωγή της διδασκαλίας και την αξιολόγηση των μαθητών: Προετοιμασία μαθητών για τη διδασκαλία, διδακτικές ενέργειες και εκπαιδευτικά μέσα. Ενέργειες μαθητών κατα τη διαδικασία μάθησης, Εμπέδωση της νέας γνωσης και αξιολόγηση των μαθητών (συντελεστής βαρύτητας 1,25)
4.Υπηρεσιακή συνέπεια και επάρκεια: τυπικές υπαλληλικές υποχρεώσεις, συμμετοχή στη λειτουργία του σχολείου, επικοινωνία και συνεργασία με γονείς και φορείς.(συντελεστής βαρύτητας 1,50)
5.Επιστημονική και επαγγελματική ανάπτυξη: Τυπικά προσόντα και επιστημονική ανάπτυξη (συντελεστής βαρύτητας 1)
Ο εκπαιδευτικός θα εντάσσεται και σε βαθμίδα περιγραφικής κλίμακας ποιοτικού χαρακτηρισμού (ελλιπής, επαρκής, πολύ καλός, εξαιρετικός) ως προς τις διαπροσωπικές σχέσεις και προσδοκίες.
Η τελική βαθμολογία θα υπολογίζεται ως εξής: Πολλαπλασιάζεται η βαθμολογία κάθε κατηγορίας με τον συντελεστή βαρύτητας αυτής και τα γινόμενα προστίθενται.
Στη συνέχεια διαιρείται το άθροισμα τους με το πέντε, όσο και το άθροισμα των συντελεστών βαρύτητας.
Οι εκπαιδευτικοί που χαρακτηρίζονται ελλιπείς σε περισσότερα από ένα κριτήρια σε μία εκ των κατηγοριών χαρακτηρίζονται συνολικά ελλιπείς, ασχέτως συνολικής βαθμολογίας και εγγράφονται στον πίνακα των μη προακτέων.