Στις 19 Φεβρουαρίου η εκδήλωση στη Χαλκίδα για την επανεκκίνησή τους.
Το πρόγραμμα απευθύνεται σε γονείς όλων των ηλικιών.
Το Ίδρυμα Νεολαίας και Δια Βίου Μάθησης σας προσκαλεί την Τετάρτη 19
Φεβρουαρίου στις 5:30μμ, σε ημερίδα που θα πραγματοποιηθεί στο
Συνεδριακό Κέντρο Περιφερειακής Ενότητας Εύβοιας στη Χαλκίδα, με θέμα
την επαναλειτουργία των Σχολών Γονέων στην Εύβοια.
Οι Σχολές Γονέων, ένας χρήσιμος κοινωνικός θεσμός που έχει ως στόχο να
υποστηρίξει τους γονείς στο ρόλο τους και να προσφέρει στο οικογενειακό
και σχολικό περιβάλλον γνώσεις σε θέματα επίλυσης συγκρούσεων και
προβλημάτων συμπεριφοράς του παιδιού στο σχολείο, ενώ λειτουργούσαν στην
Εύβοια από το 2004, έχουν διακοπεί λόγω έλλειψης κονδυλίων.
Μετά όμως από προσπάθειες του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων,
της Γενικής Γραμματείας Διά Βίου Μάθησης που είναι ο φορέας του έργου
και του Ιδρύματος Νεολαίας και Δια Βίου Μάθησης που διαχειρίζεται το
πρόγραμμα, δόθηκε η λύση μέσω της αξιοποίησης ενός υπόλοιπου χρημάτων
της τάξης των 100.000 ευρώ, ώστε να μπορέσουν να επαναλειτουργήσουν οι
Σχολές Γονέων σε όλο το νομό.
Το πρόγραμμα απευθύνεται σε γονείς παιδιών όλων των ηλικιών, κάθε
εθνικής προέλευσης, ηλικίας και μόρφωσης, σε μελλοντικούς γονείς, γονείς
ατόμων με αναπηρίες, εκπαιδευτικούς, ενήλικες τρίτης ηλικίας και
ευάλωτες κοινωνικά ομάδες.
Ιδιαίτερη ευαισθητοποίηση το Έργο «Σχολές Γονέων» δείχνει στην άρση του
κοινωνικού αποκλεισμού και στη διασύνδεση ευάλωτων κοινωνικά ομάδων
τόσο με το χώρο της οικογένειας όσο και με το εκπαιδευτικό σύστημα.
Το εν λόγω έργο εντάσσεται στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Εκπαίδευση και
Διά Βίου Μάθηση» του Υπουργείου Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης και
Θρησκευμάτων με τίτλο Πράξεων «Σχολές Γονέων ΑΠ7, ΑΠ8 και ΑΠ9» και
συγχρηματοδοτείται από το Ε.Κ.Τ. (Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο) και το
Ελληνικό Δημόσιο.
Μερικοί από τους βασικούς στόχους του προγράμματος είναι :
• Βελτίωση της επικοινωνίας μέσα στην οικογένεια,
• Ουσιαστική επικοινωνία των γονέων με το σχολείο,
• Βελτίωση
των γνώσεων των γονέων σχετικά με τις ψυχικές, κοινωνικές,
πνευματικές και άλλες ανάγκες των παιδιών σε κάθε στάδιο ανάπτυξής
τους,
• Ενθάρρυνση
της συμμετοχής των γονέων στις σχολικές δραστηριότητες και της
συνεργασίας τους με τους εκπαιδευτικούς των σχολείων για την
αποτελεσματικότερη παροχή βοήθειας στα παιδιά τους,
• Βελτίωση
των γνώσεων των γονέων και στην ανάπτυξη δεξιοτήτων για την έγκαιρη
διάγνωση και αντιμετώπιση δύσκολων συμπεριφορών των παιδιών τους,
• Απόκτηση ικανοτήτων έτσι ώστε να μπορούν να αντεπεξέλθουν στις απαιτήσεις του νηπιαγωγείου, δημοτικού, γυμνασίου και λυκείου.
Οι σύγχρονες εξελίξεις σε κοινωνικό, εκπαιδευτικό και τεχνολογικό
επίπεδο δημιουργούν καινούρια πλαίσια μέσα στα οποία οι γονείς πρέπει να
προετοιμάσουν τα παιδιά τους. Παράλληλα, οι γονείς θα πρέπει να μάθουν
να παρακολουθούν τους ρυθμούς με τους οποίους τα παιδιά τους μαθαίνουν
και προσεγγίζουν αυτές τις εξελίξεις, καθώς πρόκειται για δύο γενιές που
μεγάλωσαν κάτω από εντελώς διαφορετικά δεδομένα και να εκπαιδευθούν στο
να γίνουν γονείς που μπορούν να προσεγγίσουν με ευαισθησία και να
προετοιμάσουν τα παιδιά τους για την κοινωνία του μέλλοντος.
Επίσης, οι εκπαιδευτικοί τόσο στην πρωτοβάθμια όσο και στη
δευτεροβάθμια εκπαίδευση έρχονται σε συνεχή καθημερινή επαφή με παιδιά
που αντιμετωπίζουν προβλήματα. Οι γνώσεις των εκπαιδευτικών στο γνωστικό
τους αντικείμενο δεν επαρκούν για τη διαχείριση προβλημάτων που
αντιμετωπίζουν τα παιδιά και οι έφηβοι στη σύγχρονη εποχή. Θέματα, όπως
οι μαθησιακές δυσκολίες, η επιθετικότητα, οι διαταραχές συμπεριφοράς, η
συνετή χρήση των Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνίας είναι μερικά
μόνο από τα θέματα που χρειάζεται μεγαλύτερη εξοικείωση από την πλευρά
των εκπαιδευτικών.
Με βάση και τα παραπάνω, τα προγράμματα που παρέχονται στις Σχολές Γονέων διαμορφώνονται ως εξής:
1. Σύγχρονη οικογένεια, διάρκειας 50 ωρών
2. Σύνδεση σχολείου-οικογένειας, διάρκειας 50 ωρών
3. Αξιοποίηση του ελεύθερου χρόνου των παιδιών σε άτυπα περιβάλλοντα μάθησης, διάρκειας 25 ωρών
4. Συμβουλευτική σε εξειδικευμένα θέματα, διάρκειας 25 ωρών
5. Συμβουλευτική σε ευάλωτες κοινωνικά ομάδες, διάρκειας 25 ωρών
Από την παρακολούθηση του προγράμματος θα δοθούν και βεβαιώσεις παρακολούθησης.