Αλλαγές στα μέσα μεταφοράς από 1η Σεπτεμβρίου - Αναλυτικά οι νέες τιμές | EviaZoom.gr - Εύβοια News
12 ΧΡΟΝΙΑ EVIAZOOM - ΕΥΒΟΙΑ ΝΕΑ
ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΙΑΤΙΚΕΣ ΕΥΧΕΣ 2024
 

Αλλαγές στα μέσα μεταφοράς από 1η Σεπτεμβρίου - Αναλυτικά οι νέες τιμές

Μεγάλες αλλαγές στις συγκοινωνίες της Αττικής θα δουν από τον Σεπτέμβριο οι κάτοικοι του Λεκανοπεδίου με το μετρό και τις γραμμές των λεωφορείων να παίζουν το βασικοτερο ρόλο στις μετακινήσεις...
Πολλές γραμμές των ΕΘΕΛ θα μειωθούν και θα μετατραπούν σε τροφοδοτικές του Μετρό. Παράλληλα θα αυξηθεί η συχνότητα των διελεύσεων στα σημεία που η επιβατική είναι μεγάλη.

Οι βασικές αλλαγές που επεξεργάζονται στον ΟΑΣΑ
• Μείωση του μήκους της διαδρομής λεωφορειακών γραμμών ώστε να μετατραπούν σε τροφοδοτικές του Μετρό
• Ενίσχυση λεωφορειακών γραμμών σε περιοχές που δεν εξυπηρετεί το Μετρό
• Αλλαγή στις συχνότητες διέλευσης των λεωφορείων σε περιοχές που η επιβατική κίνηση είναι αυξημένη και μείωση όπου δεν είναι μεγάλη.


Τι θα αλλάξει στις τιμές των εισιτηρίων
Στην επιστροφή του επιβατικού κοινού στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς αναμένεται να συμβάλει η μείωση της τιμής του εισιτηρίου από τον ερχόμενο Σεπτέμβριο.
Ο ΟΑΣΑ εκτιμά ότι μέχρι το τέλος της χρονιάς οι επιβιβάσεις σε όλα τα μέσα θα είναι αυξημένες κατά περίπου πενήντα εκατομμύρια αλλάζοντας την εικόνα των τελευταίων ετών.

Η παρατεταμένη κρίση αλλά και τα υψηλά ποσοστά ανεργίας είχαν ως αποτέλεσμα την τελευταία πενταετία να κατρακυλήσουν τόσο η κίνηση όσο και τα έσοδα του ΟΑΣΑ, καθώς, σύμφωνα με τα στοιχεία, από το ιστορικό υψηλό του 2008 όταν οι συνολικές επιβιβάσεις στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς είχαν φτάσει τα 900 εκατομμύρια, στα τέλη του 2013 μετά βίας άγγιξαν τα 650 εκατομμύρια.

Την κακή κατάσταση συμπλήρωνε το γεγονός ότι περίπου το 1/3 των μετακινούμενων (29,5%) με το σύνολο των μέσων ήταν λαθρεπιβάτες, γεγονός το οποίο ο ΟΑΣΑ φιλοδοξεί να εξαλειφθεί με την εφαρμογή του ηλεκτρονικού εισιτηρίου τα επόμενα χρόνια.

Από το υπόλοιπο ποσοστό το 26,2% χρησιμοποιούσε το 2013 ενιαία εισιτήρια, το 17,3% κάρτα για λεωφορεία, τρόλεϊ και τραμ, το 14,2% κάρτα για όλα τα μέσα, 3% εισιτήρια μόνο για οδικά μέσα, 4,8% ετήσιες κάρτες και 5% άλλα προϊόντα κομίστρου.

Με τη νέα τιμολογιακή πολιτική που θα εφαρμοστεί από την 1η Σεπτεμβρίου προβλέπεται:
- Μείωση του εισιτηρίου για όλα τα μέσα από 1,40 σε 1,20 ευρώ με παράλληλη μείωση και του χρόνου ισχύος του από τα 90 στα 70 λεπτά και κατάργηση του εισιτηρίου απλής διαδρομής για λεωφορεία, τρόλεϊ και τραμ αξίας 1,20 ευρώ.
- Μείωση της κάρτας για όλα τα μέσα από 45 στα 30 ευρώ και κατάργηση της κάρτας λεωφορείων, τρόλεϊ, τραμ των 20 ευρώ.
- Εισαγωγή τριμηνιαίων και εξαμηνιαίων καρτών απεριορίστων διαδρομών (βρίσκεται ήδη σε εξέλιξη).
- Εισαγωγή πενθήμερου εισιτηρίου 10 ευρώ και κατάργηση του 7ήμερου εισιτηρίου αξίας 14 ευρώ.
- Στις άμεσες προτεραιότητες του ΟΑΣΑ εντάσσονται και η εφαρμογή του θερμικού εισιτηρίου και η αγορά εισιτηρίων μέσω κινητού τηλεφώνου, οι εννέα πρότυπες λεωφορειακές γραμμές, στις οποίες θα υπάρχει φωνητική αναγγελία, όπως συμβαίνει στο μετρό.

Ο νέος συγκοινωνιακός χάρτης
Πρόσφατη μελέτη του υπουργείου Υποδομών προτείνει τη συνεργασία μεταξύ ΟΑΣΑ και ΚΤΕΛ προκειμένου να μην επιβαρύνεται το κέντρο της Αθήνας από την είσοδο τόσο των μέσων μαζικής μεταφοράς όσο και όλων των υπεραστικών λεωφορείων.

Η μελέτη που πραγματοποιήθηκε για λογαριασμό του υπουργείου και του ΟΑΣΑ δίνει τις βασικές αρχές που πρέπει να υλοποιηθούν από τον Οργανισμό αλλά και από την νέα Ρυθμιστική Αρχή Επιβατικών Μεταφορών (ΡΑΕΜ) που συστήθηκε σε σώμα ώστε να μπει τάξη στο κέντρο της Αθήνας.

Σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες αναμένεται τέσσερις ή πέντε μεγάλοι σταθμοί, του μετρό, οι οποίοι θα έχουν χώρους στάθμευσης και άνετη προσέλευση των επιβατών, να μετατραπούν σε «κυκλοφοριακούς κόμβους» και να αλλάζουν τα σημερινά δεδομένα στις δημόσιες συγκοινωνίες.
Στο τραπέζι του διαλόγου θα εξεταστεί σειρά προτάσεων και εισηγήσεων ομάδων εργασίας αλλά και φορέων.
Στο πλαίσιο αυτό γίνεται λόγος για ένταξη των ΚΤΕΛ Αττικής στο σύστημα αστικών συγκοινωνιών, τα οποία θα λειτουργούν συμπληρωματικά με τα μέσα μαζικής μεταφοράς. Βέβαια σε αυτή την περίπτωση ΚΤΕΛ και ΟΑΣΑ θα πρέπει να «μοιραστούν» και την κρατική επιδότηση.

Στόχος είναι η συνεργασία των δύο μέσων ώστε τα λεωφορεία του ΟΑΣΑ να πάψουν να εκτελούν μακρινά δρομολόγια όπως π.χ. στην Αρτέμιδα και να περιοριστούν στο στενότερο δίκτυο της Αθήνας.
Από την πλευρά τους τα ΚΤΕΛ θα εκτελούν όλες τις μακρινές διαδρομές και θα πάψουν να εισέρχονται στο κέντρο της πόλης χρησιμοποιώντας σταθμούς μετεπιβίβασης του μετρό με βασικό αυτό της Δουκίσσης Πλακεντίας.

Βίντεο - Ρεπορτάζ







Δημοφιλείς αναρτήσεις του μήνα

ΔΙΑΦΗΜΙΣΕΙΣ GOOGLE

ΜΕΛΟΣ ΤΟΥ EMEDIA