Άρθρο του Αιρετού Εκπροσώπου στο ΠΥΣΔΕ Εύβοιας Νίκου Σιόλια...
Αγαπητοί συνάδελφοι και συναδέλφισσες
Κατά τη διάρκεια της θητείας μου βρέθηκα αντιμέτωπος, όπως όλοι μας, με τα τεράστια και διογκούμενα προβλήματα της εκπαίδευσης, με τις καταστροφικές πολιτικές που εφάρμοσαν και εφαρμόζουν οι «συν-κυβερνήτες», πιστοί στα κελεύσματα των μνημονίων, που διαλύουν την κοινωνία συνολικά και το δημόσιο σχολείο, ειδικότερα.
Είχα να επιλέξω ανάμεσα σε δύο δρόμους: της ολικής καταγκελίας και του «αναχωρητισμού» ή να είμαι παρών , να «την παλέψω» και ό,τι καταφέρω… αποφάσισα το δεύτερο και να προσπαθώ.
Ήμουν πάντα εκεί παρών, στα προβλήματα της δημόσιας εκπαίδευσης, της δουλειάς μας, για να υπερασπιστώ την αξιοπρέπειά μας, τα δικαιώματά μας και τα δίκαια συλλογικά αιτήματα του κλάδου μας, έχοντας πάντα κατά νου, την εμπιστοσύνη που μου δείξατε εκλέγοντάς με και την «εντολή» που μου δώσατε πριν δύο χρόνια, να σας εκπροσωπήσω στο υπηρεσιακό συμβούλιο της Εύβοιας, μέσα από το ψηφοδέλτιο «καθηγητές εν δράσει»
Λειτούργησα με τις αρχές της διαφάνειας των αποφάσεωντου συμβουλίου, της αντικειμενικότητας, της ισονομίας, της ίσης αντιμετώπισης γνωστών, φίλων ή απλά συναδέλφων που δεν γνώριζα. Λογοδοτούσα πάντοτε στα συλλογικά όργανα του κλάδου και στις συνελεύσεις μας.
Γνωρίζω πολύ καλά ότι οι τελευταίες αποφάσεις του ΠΥΣΔΕ Εύβοιας δεν ήταν οι καλύτερες για την στελέχωση των σχολείων, τις ανάγκες των μαθητών μας και των συναδέλφων.
Και εξηγούμαι:
Το ΠΥΣΔΕ Εύβοιας, ιδιαίτερα το τελευταίο διάστημα, λειτούργησε με μεγάλες ελλείψεις και λανθασμένα στοιχεία που έφταναν σ΄αυτό από την «πηγή», με την αποδυνάμωση των υπηρεσιών της Διεύθυνσης και υπό το καθεστώς μόνιμης πίεσης, τρομοκράτησης και απειλής, που προερχόταν κυρίως από την Περιφερειακή Διεύθυνση, τις διάφορες Υπηρεσίες του Υπουργείου, τα Γραφεία των εκάστοτε υπουργών και υφυπουργών. Γι’ αυτό εξ άλλου και οι ανατροπές αποφάσεων, οι υπερβολικά πολλές ενστάσεις και οι «ανακοινοποιήσεις στο ορθόν»! Οι «μπρός πίσω» εγκύκλιοι που η μία αναιρούσε την άλλη, οι αλλαγές στις αναθέσεις μαθημάτων της τελευταίας στιγμής, η «ρευστότητα» στη συγκρότηση τμημάτων (ιδιαίτερα στα ΕΠΑΛ) και «το νέο φρούτο» των τηλεφωνικών εντολών, δημιούργησαν την αίσθηση της διάλυσης και της απαξίωσης του συμβουλίου.
Αυτή η πίεση που δεχόταν η υπηρεσία, δεν είχε την ανάλογη αντίδραση, αντίθετα, πολλές φορές μεταφερόταν στις συνεδριάσεις του συμβουλίου με αποτέλεσμα τον αποπροσανατολισμό του.
Η κατάσταση φέτος, με την μεγάλη έλλειψη προσωπικού, αφού δεν έγινε καμμία πρόσληψη μονίμων, οι συνταξιοδοτήσεις που δεν μπορούν να αναπληρωθούν και οι περσινές μετατάξεις που έγιναν υπό το αίσθημα του πανικού, αλλά και την περίφημη αύξηση του υποχρεωτικού ωραρίου, είναι το λιγότερο τραγική, με μια κεντρική, κατ’ αρχήν, διοίκηση που δεν μπορεί(;) ή δεν θέλει, να οργανωθεί στοιχειωδώς.
Φαίνεται καθαρά πια και στον πιο «καλοπροαίρετο» ότι το Υπουργείο και ο Υπουργός κ. Λοβέρδος, μετά την «πετυχημένη του πορεία», στο Υπουργείο της Υγείας, έχει αναλάβει να εφαρμόσει,«με εντολή Σαμαρά», την πολιτική της διάλυσης και της Δημόσιας παιδείας. Το δήλωσε καθαρά: «πληρότητα δεν μπορούμε να έχουμε, «πάρτε» μόνο επάρκεια»! Δηλ. να κάνουν οι μαθητές λίγο απ’ όλα….και μετά περικοπές ωρών και μαθημάτων! Καλεί δηλ. τους Δντες των σχολείων, τους σχολικούς συμβούλους και την Δνση να μην εφαρμόσουν το αναλυτικό πρόγραμμα, αλλά μετάαπαιτείνα τους αξιολογήσει για την «παράβαση καθήκοντος»!
Στη συνεδρίαση του συμβουλίου της Παρασκευής 30/10/14, η εισήγηση που προτάθηκε, υπηρεσιακά, για τη συμπλήρωση των κενών σε διδακτικό προσωπικό, ήταν ενταγμένη σ’ αυτήν την λογική. Έγειρε προς την επάρκεια!
Αφού έγιναν, για πολλοστή φορά, διαθέσεις για συμπλήρωση ωραρίου ειδικοτήτων (που να σημειώσω ότι έγινε προσπάθεια για μετακίνηση μόνο στα σχολεία ομάδας) που επίσης δεν λύνουν το πρόβλημα αφού συνάδελφοι-σσες μετακινούνται σε 3 και 4 σχολεία με μεγάλο προσωπικό κόστος, τα οποία αδυνατούν να σχεδιάσουν πρόγραμμα μαθημάτων, προτάθηκε η μετακίνηση σφων από τις θέσεις που είχαν τοποθετηθεί με προηγούμενες αποφάσεις ΠΥΣΔΕ και δίδασκαν σε πλήρες ωράριο ήδη μήνα, σε άλλα σχολεία, ανατρέποντας οικογενειακούς και προσωπικούς προγραμματισμούς, αναστατώνοντας την ζωή των μαθητών,καταργώντας εκ νέου σχολικά προγράμματα,διασαλεύοντας την ίδια τη σχολική ζωή, επαναφέρωντάς την στην αρχή της σχολ. Χρονιάς, στα μέσα Σεπτεμβρίου, ενώ το 1ο τρίμηνο τελειώνει.
Όμως και πάλι το πρόβλημα δεν λύνεται αφού τα λειτουργικά κενά παραμένουν και όπως γνωρίζω δεν πρόκειτε να αναπληρωθούν, αφού δεν υπάρχουν πιστώσεις!
Μέσα σ’ αυτό το γενικό κλίμα, η απόφασή μου ήταν να καταψηφίσω τις αλλαγές που προτάθηκαν, στην μετακίνηση των συναδέλφων σε άλλα σχολεία, ενώ συμφώνησα με τις επιφυλάξεις που προαναφέρω, για τις διαθέσεις μόνο μέσα στην ομάδα σχολείων.
Κατανοώ την αγωνία των σφων Δντών των σχολείων του νομού μας και τον αγώνα τους για την πληρότητα σε διδακτικό προσωπικό, καθώς και τις πιέσεις που ασκούν για να την πετύχουν. Όμως για να γίνει αυτό να κατανοήσουν ότι θα πρέπει να συνταχθούν στο κοινό αγώνα όλων των καθηγητών και καθηγητριών με την συλλογική έκφραση του σχολείου που είναι ο Σύλλογος Διδασκόντων, για ένα καλύτεροδημοκρατικό σχολείο, γιατί αλλιώς θα βρεθούν στην λογική «να πεθάνει η κατσίκα του γείτονα»
Αγαπητοί συνάδελφοι και συναδέλφισσες
Θα ήθελα να σας ευχαριστήσω για την εμπιστοσύνη και τον σεβασμό που μου δείξατε τα δύο αυτά χρόνια και να σας ευχηθώ «καλή τύχη», την οποία θα διαμορφώσουμε μέσα από τους μαζικούς συλλογικούς μας αγώνες.
Να χτίσουμε μαζί το ελεύθερο δημοκρατικό σχολείο, το σχολείο που θα χωρά όλα τα παιδιά, ανεξάρτητα από καταγωγή, θρησκεία, κοινωνική- ταξική θέση, ένα σχολείο που θα σέβεται τα
δικαιώματα και την αξιοπρέπεια των μελών του. Θα βοηθά την ανάπτηξη των πνευματικών και χειρονακτικών δεξιοτήτων των παιδιών και των νέων μας ώστε να γίνουν ενεργοί ελεύθεροι, δημοκρατικοί πολίτες.
ΥΓ. το σημείωμα αυτό να το λάβετε ως απολογισμό της δράσης μου , ως αιρετός εκπρόσωπος στο ΠΥΣΔΕ Εύβοιας.