Έντονες αντιδράσεις προκαλούν οι κινήσεις της αμερικανικής εταιρείας Uber για παροχή υπηρεσίας συνεπιβατισμού (ridesharing) στην Ελλάδα. Η υπηρεσία παρέχεται μέσω εφαρμογής κινητών τηλεφώνων και συνδέει επιβάτες που επιθυμούν να μετακινηθούν σε μία πόλη με εγγεγραμμένους οδηγούς ιδιωτικών οχημάτων, έναντι αμοιβής.
Ειδικότερα, το υπουργείο Μεταφορών, με έγγραφο του
υπενθυμίζει ότι μεταφορά επιβατών με κόμιστρο, επιτρέπεται μόνο από
Επιβατηγά Δημόσιας Χρήσης αυτοκίνητα (ΤΑΞΙ και ΕΙΔ.ΜΙΣΘ.), καθώς και από
Λεωφορεία Δημόσιας Χρήσης. Επίσης, οι ενδιαφερόμενοι πολίτες μπορούν να
μισθώσουν ΕΙΧ αυτοκίνητα με οδηγό, με ελάχιστη σύμβαση έξι ωρών, από
εταιρείες ενοικιάσεως αυτοκινήτων, τουριστικά γραφεία και εταιρείες
ιδιοκτητών ΕΔΧ αυτοκινήτων.
Εξάλλου, από το υπουργείο Μεταφορών γίνεται σαφές πως «οποιαδήποτε μεταφορά επιβατών με κόμιστρο, πραγματοποιείται με άλλα μέσα πλην των προαναφερομένων, πέραν του γεγονότος ότι δεν είναι σύννομη, εγκυμονεί μεγάλους κινδύνους για τους ίδιους τους επιβάτες, καθώς ούτε τα οχήματα, ούτε οι οδηγοί έχουν ελεγχθεί και αδειοδοτηθεί με τις θεσμοθετημένες διαδικασίες και κατά συνέπεια καθίσταται ιδιαίτερα δυσχερής ο έλεγχος και η εύρεση αμφοτέρων σε περιπτώσεις παραβατικής συμπεριφοράς».
Μάλιστα, ζητά απο τους πολίτες που αντιλαμβάνονται σχετικά φαινόμενα, να απευθύνονται άμεσα στις Αρχές, καθως οι οδηγοί τέτοιων οχημάτων τιμωρούνται και με χρηματικό πρόστιμο και με φυλάκιση κατ' εφαρμογήν ισχύοντος νομοθετικού πλαισίου.
Εξάλλου, από το υπουργείο Μεταφορών γίνεται σαφές πως «οποιαδήποτε μεταφορά επιβατών με κόμιστρο, πραγματοποιείται με άλλα μέσα πλην των προαναφερομένων, πέραν του γεγονότος ότι δεν είναι σύννομη, εγκυμονεί μεγάλους κινδύνους για τους ίδιους τους επιβάτες, καθώς ούτε τα οχήματα, ούτε οι οδηγοί έχουν ελεγχθεί και αδειοδοτηθεί με τις θεσμοθετημένες διαδικασίες και κατά συνέπεια καθίσταται ιδιαίτερα δυσχερής ο έλεγχος και η εύρεση αμφοτέρων σε περιπτώσεις παραβατικής συμπεριφοράς».
Μάλιστα, ζητά απο τους πολίτες που αντιλαμβάνονται σχετικά φαινόμενα, να απευθύνονται άμεσα στις Αρχές, καθως οι οδηγοί τέτοιων οχημάτων τιμωρούνται και με χρηματικό πρόστιμο και με φυλάκιση κατ' εφαρμογήν ισχύοντος νομοθετικού πλαισίου.
Η αντίδραση του ΣΑΤΑ
Οι αυτοκινητιστές ταξί πάντως, είναι αντίθετοι σε ενδεχόμενη
δραστηριοποίηση της εταιρείας στην Ελλάδα. Ο πρόεδρος του Συνδικάτου
Αυτοκινητιστών Ταξί Αττικής, Θύμιος Λυμπερόπουλος, δήλωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ:
«Υπάρχουν κανόνες που διέπουν την αγορά και η νομοθεσία της χώρας μας
δεν προβλέπει μεταφορά από ιδιώτες με ΙΧ. Θα μας βρουν απέναντί τους».
Το μέλος του ΣΑΤΑ, Κώστας Δήμος, εξέφρασε επίσης την έντονη διαφωνία του σε μια τέτοια προοπτική: «Ζούμε σε μια συντεταγμένη χώρα με νόμους, κανόνες και δικαιώματα. Δεν είμαστε στη δεκαετία του ΄40. Δεν μπορεί ο καθένας να κάνει ό,τι θέλει. Υπάρχει συγκεκριμένο νομοθετικό πλαίσιο και αυτό ισχύει».
ΑΠΕ-ΜΠΕ
Το μέλος του ΣΑΤΑ, Κώστας Δήμος, εξέφρασε επίσης την έντονη διαφωνία του σε μια τέτοια προοπτική: «Ζούμε σε μια συντεταγμένη χώρα με νόμους, κανόνες και δικαιώματα. Δεν είμαστε στη δεκαετία του ΄40. Δεν μπορεί ο καθένας να κάνει ό,τι θέλει. Υπάρχει συγκεκριμένο νομοθετικό πλαίσιο και αυτό ισχύει».
ΑΠΕ-ΜΠΕ