Κατά το παραπάνω χρονικό διάστημα οι περισσότεροι πλοιοκτήτες αποφασίζουν να μεταφέρουν τα σκάφη τους στη ξηρά έτσι ώστε να προβούν στις απαραίτητες εργασίες συντήρησης αυτών, κατόπιν της θερινής χρήσης τους αλλά και ορισμένες φορές για να αποφύγουν το οικονομική επιβάρυνση της κράτησης μιας θέσης σε κάποια μαρίνα.
Στην παραπάνω περίπτωση το σκάφος ευρισκόμενο στην ξηρά και όχι στη φυσική του θέση, που είναι η θάλασσα, θα πρέπει να συνεχίσει να είναι ασφαλισμένο έναντι των κινδύνων που διατρέχει αυτό (ολική ή μερικά απώλεια κτλ).
Επίσης ο πλοιοκτήτης θα πρέπει να ενημερώσει γραπτώς τον ασφαλιστή του ή το νόμιμο αντιπρόσωπό του σχετικά με τον τόπο όπου θα φυλάσσεται στη ξηρά το σκάφος όπως και το χρονικό διάστημα κατά το οποίο θα παραμείνει εκεί.
Οποιαδήποτε πλημμέλεια στο παραπάνω θέμα από την πλευρά του πλοιοκτήτη θα μπορούσε να δημιουργήσει δυσάρεστες συνέπειες στο μέλλον σε περίπτωση επέλευσης κάποιου ασφαλιστικού κινδύνου καθώς ο ασφαλιστής θα γνωρίζει ότι το σκάφος βρίσκεται στη θάλασσα και όχι στη ξηρά σε φυλασσόμενο ή όχι χώρο, με άμεσο αντίκτυπο στην καταβολή ή μη της ασφαλιστικής αποζημίωσης.
Επίσης χρήσιμο θα ήταν, κατά την περίοδο, όπου τα σκάφη βρίσκονται προς διαχείμαση στη ξηρά οι πλοιοκτήτες να λαμβάνουν μέριμνα για την εξάλειψη τυχόν παρατηρήσεων από τους αρμόδιους Νηογνώμονες, που αφορούν την επιθεώρηση του σκάφους στην ξηρά (έλεγχος κύτους, αξόνων κτλ) έτσι ώστε να μην είναι αναγκαία η ανέλκυσή τους κατά τη θερινή περίοδο.
ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ:.Εξέταση δυνατότητας αξιοποίησης των Λιμενικών υποδομών(ΝΗΟΔΟΧΟΣ) στο ΛΙΜΑΝΙ του ΣΕΛΜΑΝ,στο ΒΑΣΙΛΙΚΟ ,για αξιοποίηση σε Τουριστικό λιμάνι φιλοξενίας MIΚΡΟΜΕΣΑΙΩΝ Κρουαζιερόπλοιων (ΜΕGA YACHTS) και Ιδιωτικών Σκαφών Αναψυχής,καθόσον το Λιμάνι της ΜΑΡΙΝΑΣ ΒΟΥΡΚΟΣ,εχει πολύ περιορισμένες δυνατότητες,για Τουριστικό λιμάνι και φιλοξενία για Διαχείμαση Τουριστικών σκαφών.Επισης υπάρχει προοπτικη Υποδομής για Διαχείμαση ,Τουριστικών σκαφών Αναψυχής,Καθόσον θά απορροφήσει πολλές θέσεις εργασίας, σε Παραναυπηγικές(Μηχανικοί-Ηλεκτρολόγοι-Ξυλουργοί-Ταπετσέριδες-Βαφείς,κ.λ.π,/Παραλιμενικες και Τουριστικές δραστηριότητες.(Ξενοδοχεία-Εστιατόρια,καφέ,ενοικιάσεις αυτοκινήτων,κ.λ.π.)
Παράδειγμα, οπως γίνεται στο Λαύριο Αττικής,στην Λέρο-Μαρίνα ΕΟΤΚέρκυρας,Ρόδο,κ.λ.π..Επίσης στην Πυλαία-Ν.Μηχανιώνα-Ν.Ποτίδαια και Ιερισσό Χαλκιδικής,(απο παλαιόθεν), υπάρχει υποδομή(Καρνάγια-Ταρσανάδες),κατασκευής/επισκευής Ξύλινων Παραδοσιακών Σκαφών.
ΣΗΜ:(Καρκινοβατει η μετεγκατασταση του Εμπορικου λιμενος Χαλκιδας,στην ΑΥΛΙΔΑ),και η ΜΕΤΕΞΕΛΙΞΗ του Εμπορικου σε Τουριστικο,ωστε να συμπηρωσει το ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟ-ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΟ προιον ,της Αναβαθμισης περιοχης ΑΓ.Παρασκευης-ΑΣΑΧ και της πολεως της ΧΑΛΚΙΔΑΣ.
Θεόδωρος Γ.Βράκας, Αρχιπλοίαρχος(Μ)ε.α.Π.Ν.