Τη διαβεβαίωση ότι όλα τα ολοήμερα νηπιαγωγεία και δημοτικά σχολεία
στα οποία φοιτούν περίπου 350.000 μαθητές θα λειτουργήσουν κανονικά το
ερχόμενο σχολικό έτος έδωσε χθες ο υπουργός Παιδείας, Αριστείδης
Μπαλτάς.
Την ίδια στιγμή είναι σε εξέλιξη αγώνας δρόμου για την κάλυψη των
κενών στα σχολεία της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, τα
οποία -σύμφωνα με την τελευταία ενημέρωση που είχε ο κ. Μπαλτάς- είναι
πολύ λιγότερα από αυτά που είχαν αρχικά εκτιμηθεί.
Χθες η ηγεσία
του υπουργείου Παιδείας διέψευσε κατηγορηματικά δημοσιεύματα εφημερίδων
αλλά και ιστοσελίδων, σύμφωνα με τα οποία εξεταζόταν η κατάργηση των
ολοήμερων σχολείων προκειμένου να εξοικονομηθούν κονδύλια. Hδη χιλιάδες
γονείς που έστελναν τα παιδιά τους σε ολοήμερα σχολεία είχαν
αναστατωθεί, καθώς φοβούνταν μήπως σταματήσει να υπάρχει το διευρυμένο
ωράριο σε αυτά τα σχολεία.
Τελικά, το υπουργείο Παιδείας και ο
ίδιος ο κ. Μπαλτάς έβαλαν φρένο σε κάθε φήμη τονίζοντας πως έχουν
εξασφαλιστεί όλες οι αναγκαίες πιστώσεις για την απρόσκοπτη λειτουργία
των σχολείων. «Δεν υπήρχε ποτέ πλάνο για την κατάργηση των ολοήμερων
σχολείων. Το ολοήμερο είναι κατάκτηση που εξυπηρετεί παιδιά και
εργαζόμενους γονείς», τόνισε χθες ο κ. Μπαλτάς μιλώντας σε ραδιοφωνικό
σταθμό. Μάλιστα πρόσθεσε πως εάν υπήρχε η δυνατότητα, τα ολοήμερα θα
έπρεπε να γενικευτούν.
Υπολογίζεται ότι σχεδόν 350.000 μαθητές
φοιτούν στα ολοήμερα νηπιαγωγεία και δημοτικά σχολεία.
Επισημαίνεται πως
από το 2010 έως και σήμερα λειτούργησαν σταδιακά 1.330 ολοήμερα
δημοτικά σχολεία με ενιαίο αναμορφωμένο εκπαιδευτικό πρόγραμμα τα οποία
εφαρμόζουν διευρυμένο πρωινό ωράριο, έχουν βελτιωμένα προγράμματα
σπουδών και εμπλουτισμένο ωρολόγιο πρόγραμμα με νέα διδακτικά
αντικείμενα και δραστηριότητες, ενώ λειτουργούν ακόμη περίπου 3.000 απλά
ολοήμερα.
Πιο συγκεκριμένα, το Ενιαίο Αναμορφωμένο Εκπαιδευτικό
Πρόγραμμα (ΕΑΕΠ) εισήγαγε στο δημοτικό σχολείο νέα γνωστικά αντικείμενα.
Στο σχολικό πρόγραμμα προστέθηκαν τα μαθήματα των Νέων Τεχνολογιών, της
Θεατρικής Αγωγής καθώς και το μάθημα της Αγγλικής Γλώσσας από τις
πρώτες τάξεις του δημοτικού, ενώ αυξήθηκαν οι ώρες της Φυσικής Αγωγής
και της Μουσικής.
Ακόμη δίνεται έμφαση στην ανάπτυξη διαθεματικών
δραστηριοτήτων σε όλες τις τάξεις, με αγωγή υγείας, διατροφικές
συνήθειες, κυκλοφοριακή αγωγή, περιβαλλοντική εκπαίδευση, τοπική ιστορία
- τοπογεωγραφία.
Κατά τα λοιπά, καθησυχαστικός για την ομαλή
έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς εμφανίστηκε για μία ακόμη φορά ο
υπουργός Παιδείας Αριστείδης Μπαλτάς, τονίζοντας πως η αρχική εκτίμηση
που υπήρχε για τα κενά στα σχολεία ήταν μεγαλύτερη από αυτή που έχουμε
σήμερα.