Σύμφωνα με τα όσα είπε χαρακτηριστικά ο Γιώργος Κρικηγιάννης, σχετικό υπόμνημα έχει σταλεί προς τα αρμόδια υπουργεία, τα οποία απάντησαν ότι θα προχωρήσουν σε σχετικούς ελέγχους. Ελέγχους που έκαναν και πέρυσι χωρίς ουσιαστικά αποτελέσματα όπως φαίνεται καθώς το περιστατικό επαναλήφθηκε και φέτος.
Όπως καταγγέλλει το σωματείο οι εργαζόμενοι στα ΙΚΤΕΟ υποχρεώνονται από τους εργοδότες τους, να “υπογράφουν”, χρησιμοποιώντας την υπογραφή άλλων συναδέλφων τους που είτε απουσιάζουν εκείνη την ώρα, επειδή εργάζονται σε άλλη βάρδια ή βρίσκονται σε άδεια, είτε επειδή εκείνη την ώρα εργάζονται λόγω αυξημένου φόρτου στη γραμματεία.
Σε σχέση με την ορθότητα του ελέγχουν ο Γιώργος Κρικηγιάννης δήλωσε πως: “Έχουμε ζητήσει μια σειρά από ελεγκτικά εργαλεία τα οποία ορίζονται στα σχετικά ΦΕΚ. Αν δεν νοιώσουν οι ελεγκτές ότι μπορούν πραγματικά να ελέγξουν ένα όχημα με τα κριτήρια που δίνει το υπουργείο δεν μπορεί να υπάρξει έλεγχος.
Εμείς θεωρούμε ότι τα εργασιακά ζητήματα που θέτουμε και ο σωστός έλεγχος είναι θέματα συνδυασμένα. Αν δεν υπάρχουν τα εργασιακά, το αποτέλεσμα του ελέγχου εναπόκειται στον κάθε ελεγκτή.”
“Το αποτέλεσμα που αποτυπώνεται είναι προβληματικό. Εξαρτάται από άλλου είδους πιέσεις ακόμα και από εκβιασμούς και όχι από το ποια είναι τα ευρήματα του ελεγκτή” προσθέτει χαρακτηριστικά ο Γιώργος Κρικηγιάννης
Μπορεί δηλαδή ο ελεγκτής να έχει βρει κάτι και κάτω από πιέσεις να το αποτυπώσει πλημμελώς ή και καθόλου.
Το σωματείο καταγγέλλει ακόμα πως η πρακτική που ακολουθείται από το υπουργείο, είναι να ελέγχονται οι ελάχιστοι χρόνοι ελέγχου και να επιβάλλονται ποινές στους ελεγκτές, σα να θεωρεί πως “βιάζονται” με δική τους πρωτοβουλία, να τελειώσουν τον έλεγχο.
Η δε επιθεώρηση εργασίας ελέγχει μόνο το πρόγραμμα εργασίας και τους κατά δήλωση τους παρόντες εργαζόμενους την στιγμή που πραγματοποιεί επιτόπιο έλεγχο, χωρίς να λαμβάνει υπόψη τα εκτυπωμένα δελτία και χωρίς να ελέγχει με βάση αυτά, αδήλωτες πολλές φορές υπερωρίες άλλων ημερών.
Δημιουργούνται έτσι ψεύτικες εντυπώσεις ελέγχου των επιχειρήσεων, ενώ στην πραγματικότητα οι παρανομίες συνεχίζουν και αυξάνονται.
Σχετικά δε με τους ελέγχους που έγιναν μέχρι τις 30 Σεπτεμβρίου το σωματείο καταγγέλλει πως:
"α) είναι αυτονόητο πως οι έλεγχοι που διενεργήθηκαν ειδικά την Τετάρτη 30/09/2015, απέχουν από πολλούς κανόνες της νομοθεσίας και της τεχνικής αρτιότητας, λόγω της υπερβολικής κούρασης (μέχρι και 18 ώρες συνεχούς εργασίας) που επιπλέον, διέλυε κάθε αντίσταση σε πιέσεις.
β) είναι απαραίτητη η εκλογίκευση των προθεσμιών, καθώς είναι αδύνατο σε δύο χρόνια από σήμερα, να προσκληθούν για περιοδικό τεχνικό έλεγχο κάθε βδομάδα των τελευταίων τεσσάρων μηνών του 2017, τόσα οχήματα, όσα σχεδόν η μηνιαία κίνηση των ΚΤΕΟ το υπόλοιπο έτος.
γ) ενημερώνουμε τους ιδιοκτήτες οχημάτων, πως ακόμη κι αν δεν προλάβουν τις ημερομηνίες ευνοϊκής ρύθμισης, η επιπλέον του κόστους ελέγχου επιβάρυνση τους, είναι 32 ευρώ για επιβατικό (σύνολο 65) και 21 ευρώ για μοτοσυκλέτες (σύνολο 41), εφόσον πραγματοποιήσουν τεχνικό έλεγχο μέχρι 31/12/2015.
Τους καλούμε -ως εργαζόμενοι κι οι ίδιοι- να προγραμματίσουν τον τεχνικό έλεγχο του οχήματός τους, έχοντας υπόψη τους και τον χρόνο αναμονής, που είναι αρκετά μεγαλύτερος του συνηθισμένου και την πρόσθετη επιβάρυνση της γραμματείας λόγω των παραβόλων.
δ) ήδη το σωματείο μας έχει προσφύγει ξανά στα υπουργεία μεταφορών και εργασίας, ζητώντας να ελεγχθεί η δήλωση και πληρωμή υπερωριών, νυχτερινών κλπ τουλάχιστο για τις 30/09".
Να σημειώσουμε πως τα Ιδιωτικά ΚΤΕΟ όπως επισημαίνουν και οι ίδιοι οι εργαζόμενοι σε αυτά οφείλουν την δραστηριότητα τους, στην υποχρεωτικότητα του τεχνικού έλεγχου των οχημάτων.
δ) ήδη το σωματείο μας έχει προσφύγει ξανά στα υπουργεία μεταφορών και εργασίας, ζητώντας να ελεγχθεί η δήλωση και πληρωμή υπερωριών, νυχτερινών κλπ τουλάχιστο για τις 30/09".
Να σημειώσουμε πως τα Ιδιωτικά ΚΤΕΟ όπως επισημαίνουν και οι ίδιοι οι εργαζόμενοι σε αυτά οφείλουν την δραστηριότητα τους, στην υποχρεωτικότητα του τεχνικού έλεγχου των οχημάτων.