Για αδικία και μεγάλη οικονομική επιβάρυνση που υφίστανται οι κάτοικοι της Στερεάς Ελλάδας καθώς και οι πολίτες που διέρχονται από αυτή προκειμένου να φθάσουν σε άλλους προορισμούς, κάνει λόγο το ψήφισμα της ΠΕΔ για τα διόδια και τα όσα συμβαίνουν με το παράπλευρο δίκτυο...
Οι Δήμαρχοι της Στερεάς δηλώνουν αποφασισμένοι να συνδράμουν με όλες τους τις δυνάμεις και να διαδραματίσουν ενεργό ρόλο, έτσι ώστε όλοι οι πολίτες να κινούνται ελεύθερα στο εθνικό οδικό δίκτυο και τα διόδια να μετατραπούν από εισπρακτικό σε ανταποδοτικό μέσο προς όφελος των πολιτών και της κοινωνίας.
ΨΗΦΙΣΜΑ
«Το σύστημα των διοδίων, όπως αυτό έχει σχεδιαστεί και εφαρμόζεται παραβιάζει με τον πιο ακραίο τρόπο το δικαίωμα της ισονομίας των πολιτών καθώς όλοι οι διερχόμενοι αναγκάζονται να πληρώνουν το ίδιο αντίτιμο, ακόμη και στις περιπτώσεις που χρησιμοποιούν πολύ μικρά τμήματα του αυτοκινητόδρομου.
Επίσης, η λογική των διοδίων με τα τόσο υψηλά τιμήματα δεν επιτρέπει στους πολίτες να κινούνται ελεύθερα στο Δημόσιο οδικό δίκτυο της Χώρας, με αποτέλεσμα να παρουσιάζεται αύξηση της κίνησης στο επαρχιακό οδικό δίκτυο και τα σοβαρά τροχαία ατυχήματα να έχουν γίνει η θλιβερή πραγματικότητα σε πολλές περιοχές.
Στα πλαίσια των παραπάνω η ΠΕΔ Στερεάς Ελλάδας προτείνει και διεκδικεί:
1. Την μη εγκατάσταση νέων σταθμών διοδίων στο οδικό δίκτυο της Στερεάς Ελλάδας, λαμβάνοντας υπόψη την δεινή οικονομική κατάσταση των πολιτών και το γεγονός ότι σ’ αύτη στη δύσκολη αυτή συγκυρία τα μέτρα που λαμβάνονται θα πρέπει να έχουν:
Οι Δήμαρχοι της Στερεάς δηλώνουν αποφασισμένοι να συνδράμουν με όλες τους τις δυνάμεις και να διαδραματίσουν ενεργό ρόλο, έτσι ώστε όλοι οι πολίτες να κινούνται ελεύθερα στο εθνικό οδικό δίκτυο και τα διόδια να μετατραπούν από εισπρακτικό σε ανταποδοτικό μέσο προς όφελος των πολιτών και της κοινωνίας.
ΨΗΦΙΣΜΑ
«Το σύστημα των διοδίων, όπως αυτό έχει σχεδιαστεί και εφαρμόζεται παραβιάζει με τον πιο ακραίο τρόπο το δικαίωμα της ισονομίας των πολιτών καθώς όλοι οι διερχόμενοι αναγκάζονται να πληρώνουν το ίδιο αντίτιμο, ακόμη και στις περιπτώσεις που χρησιμοποιούν πολύ μικρά τμήματα του αυτοκινητόδρομου.
Επίσης, η λογική των διοδίων με τα τόσο υψηλά τιμήματα δεν επιτρέπει στους πολίτες να κινούνται ελεύθερα στο Δημόσιο οδικό δίκτυο της Χώρας, με αποτέλεσμα να παρουσιάζεται αύξηση της κίνησης στο επαρχιακό οδικό δίκτυο και τα σοβαρά τροχαία ατυχήματα να έχουν γίνει η θλιβερή πραγματικότητα σε πολλές περιοχές.
Στα πλαίσια των παραπάνω η ΠΕΔ Στερεάς Ελλάδας προτείνει και διεκδικεί:
1. Την μη εγκατάσταση νέων σταθμών διοδίων στο οδικό δίκτυο της Στερεάς Ελλάδας, λαμβάνοντας υπόψη την δεινή οικονομική κατάσταση των πολιτών και το γεγονός ότι σ’ αύτη στη δύσκολη αυτή συγκυρία τα μέτρα που λαμβάνονται θα πρέπει να έχουν:
α) Κοινωνικό χαρακτήρα και να μη πλήττουν ακόμη περισσότερο τα κατακρεουργημένα εισοδήματα των πολιτών και
β) αναπτυξιακό χαρακτήρα, με μείωση του κόστους μεταφοράς εργατικού δυναμικού και προϊόντων.
2. Με την ίδια λογική είναι απαραίτητη η κατάργηση όλων των σταθμών διοδίων, που εγκαταστάθηκαν στην Στερεά Ελλάδα από την έναρξη της κρίσης κι έπειτα.
3. Κατασκευή παραλλήλων οδών και μέχρι την ολοκλήρωσή τους διατήρηση των υφιστάμενων σημείων εισόδου/εξόδου της Εθνικής οδού Αθήνας - Θεσσαλονίκης, έτσι ώστε να δίνεται εναλλακτική λύση στους διερχόμενους οδηγούς και κυρίως στους κατοίκους των παρακείμενων περιοχών.
4. Κατάργηση των πλευρικών σταθμών διοδίων.
5. Αλλαγή του συστήματος χρέωσης των διερχόμενων οδηγών και μείωση του αντιτίμου κατά 50% σε όλους τους σταθμούς διοδίων, μέχρι την εφαρμογή του νέου συστήματος. Η νέα χρέωση θα πρέπει να είναι σαφώς χαμηλότερη αυτής που ισχύει σήμερα (λόγω της κατακρήμνισης των εισοδημάτων των πολιτών) και να είναι ανάλογη με τα διανυόμενα χιλιόμετρα. Κατ’ αυτόν τον τρόπο, εκτός των άλλων, αναμένεται να αντιμετωπισθεί το φαινόμενο της επιβάρυνσης του απαρχαιωμένου και σε πολλές περιπτώσεις επικίνδυνου επαρχιακού οδικού δικτύου.
Η ΠΕΔ Στερεάς Ελλάδας και οι Δήμαρχοι είναι αποφασισμένοι να συνδράμουν με όλες τους τις δυνάμεις και θα διαδραματίσουν ενεργό ρόλο, έτσι ώστε όλοι οι πολίτες να κινούνται ελεύθερα στο εθνικό οδικό δίκτυο και τα διόδια να μετατραπούν από εισπρακτικό σε ανταποδοτικό μέσο προς όφελος των πολιτών και της κοινωνίας.»
2. Με την ίδια λογική είναι απαραίτητη η κατάργηση όλων των σταθμών διοδίων, που εγκαταστάθηκαν στην Στερεά Ελλάδα από την έναρξη της κρίσης κι έπειτα.
3. Κατασκευή παραλλήλων οδών και μέχρι την ολοκλήρωσή τους διατήρηση των υφιστάμενων σημείων εισόδου/εξόδου της Εθνικής οδού Αθήνας - Θεσσαλονίκης, έτσι ώστε να δίνεται εναλλακτική λύση στους διερχόμενους οδηγούς και κυρίως στους κατοίκους των παρακείμενων περιοχών.
4. Κατάργηση των πλευρικών σταθμών διοδίων.
5. Αλλαγή του συστήματος χρέωσης των διερχόμενων οδηγών και μείωση του αντιτίμου κατά 50% σε όλους τους σταθμούς διοδίων, μέχρι την εφαρμογή του νέου συστήματος. Η νέα χρέωση θα πρέπει να είναι σαφώς χαμηλότερη αυτής που ισχύει σήμερα (λόγω της κατακρήμνισης των εισοδημάτων των πολιτών) και να είναι ανάλογη με τα διανυόμενα χιλιόμετρα. Κατ’ αυτόν τον τρόπο, εκτός των άλλων, αναμένεται να αντιμετωπισθεί το φαινόμενο της επιβάρυνσης του απαρχαιωμένου και σε πολλές περιπτώσεις επικίνδυνου επαρχιακού οδικού δικτύου.
Η ΠΕΔ Στερεάς Ελλάδας και οι Δήμαρχοι είναι αποφασισμένοι να συνδράμουν με όλες τους τις δυνάμεις και θα διαδραματίσουν ενεργό ρόλο, έτσι ώστε όλοι οι πολίτες να κινούνται ελεύθερα στο εθνικό οδικό δίκτυο και τα διόδια να μετατραπούν από εισπρακτικό σε ανταποδοτικό μέσο προς όφελος των πολιτών και της κοινωνίας.»