Ελεύθερος με περιοριστικούς όρους έπειτα από τη διαφωνία εισαγγελέα και ανακρίτριας, αφέθηκε ο 77χρονος που κατηγορείται ότι προκάλεσε το ναυτικό δυστύχημα, στην Αίγινα την περασμένη Τρίτη...
Έπειτα από οχτώ ώρες συνεχούς κατάθεσης και απαντήσεων στα ερωτήματα των δικαστικών λειτουργών, ο 77χρονος έφυγε λίγο μετά τις δέκα το βράδυ από την Εισαγγελία Πειραιά και τέθηκε σε κατ' οίκον περιορισμό.
Υπενθυμίζεται ότι πέρασε το κατώφλι του δικαστικού μεγάρου, λίγο μετά τη μια το μεσημέρι και σύμφωνα με πληροφορίες τις επόμενες ημέρες το Συμβούλιο Πλημμελειοδικών Πειραιά, θα αποφασίσει για την τύχη του.
Στο γραπτό υπόμνημά του, χειριστής του ο Θρασύβουλος Λυκουρέζος αναφέρει ότι κινείτο με ασφαλή ταχύτητα ενώ παράλληλα τονίζει ότι όντως δεξιά είχε προτεραιότητα και δεν περίμενε ποτέ ότι η λάντζα θα περάσει στην πλώρη του.
«Η πορεία μου ήταν σταθερή, χωρίς να έχω τον οποιοδήποτε λόγο να πραγματοποιήσω τον οποιοδήποτε ελιγμό» τονίζεται στο σχετικό υπόμνημα, στο οποίο παράλληλα υπογραμμίζει ότι μετέβαινε για λόγους αναψυχής με φίλους σε κόλπο της νησίδας Μονής.
Ο 77χρονος χειριστής του ταχυπλόου, o οποίος εκφράζει τη θλίψη και την οδύνη του, ισχυρίζεται ότι είχε τεταμένη την προσοχή του προς τα δεξιά, καθώς σύμφωνα με τον Διεθνή Κανονισμό για την Αποφυγή Συγκρούσεων στη Θάλασσα, προτεραιότητα έχει το σκάφος που κινείται από τα δεξιά.
Σύμφωνα με τον κανονισμό 15 του Διεθνή Κανονισμού για την Αποφυγή Συγκρούσεων στη Θάλασσα (ΔΚΑΣ) «Όταν δύο μηχανοκίνητα πλοία διασταυρώνουν τις πορείες τους κατάτρόπο ώστε να υπάρχει κίνδυνος συγκρούσεως, το πλοίο που βλέπει το άλλο προς τη δεξιά του πλευρά, οφείλει να φυλάξει το άλλο, δηλαδή να απομακρυνθεί από την πορεία του άλλου. Εφόσον οι συνθήκες για τη συγκεκριμένη περίπτωση το επιτρέπουν, πρέπει να αποφεύγει να περνά από την πλώρη του άλλου πλοίου».
Όπως αναφέρει το υπόμνημα, ο χειριστής του ταχύπλοου αντελήφθη ξαφνικά την παρουσία της λάντζας «ΑΝΤΩΝΙΑ» όταν βρισκόταν κοντά στην παράλλαξη για την σπηλιά της Φώκιας και ενστικτωδώς τράβηξε τα χειριστήρια των μηχανών στη θέσει «κράτει» για να ανακόψει ταχύτητα.
«Αλλά αυτό δεν ήταν αρκετό για να ανακόψει αποτελεσματικά την πορεία του σκάφους DUENDE, το οποία συνέχισε να κινείται σε θέση πλαναρίσματος και επέπεσε επί των ξύλινων υπερκατασκευών της δεξιάς πλευράς του άλλου σκάφους και αφού τις συνέτριψε πέρασε πάνω από αυτό και προσθαλασσώθηκε από την αντίθετη πλευρά του, ήτοι την αριστερή» αναφέρει το υπόμνημα.
Έπειτα από οχτώ ώρες συνεχούς κατάθεσης και απαντήσεων στα ερωτήματα των δικαστικών λειτουργών, ο 77χρονος έφυγε λίγο μετά τις δέκα το βράδυ από την Εισαγγελία Πειραιά και τέθηκε σε κατ' οίκον περιορισμό.
Υπενθυμίζεται ότι πέρασε το κατώφλι του δικαστικού μεγάρου, λίγο μετά τη μια το μεσημέρι και σύμφωνα με πληροφορίες τις επόμενες ημέρες το Συμβούλιο Πλημμελειοδικών Πειραιά, θα αποφασίσει για την τύχη του.
Στο γραπτό υπόμνημά του, χειριστής του ο Θρασύβουλος Λυκουρέζος αναφέρει ότι κινείτο με ασφαλή ταχύτητα ενώ παράλληλα τονίζει ότι όντως δεξιά είχε προτεραιότητα και δεν περίμενε ποτέ ότι η λάντζα θα περάσει στην πλώρη του.
«Η πορεία μου ήταν σταθερή, χωρίς να έχω τον οποιοδήποτε λόγο να πραγματοποιήσω τον οποιοδήποτε ελιγμό» τονίζεται στο σχετικό υπόμνημα, στο οποίο παράλληλα υπογραμμίζει ότι μετέβαινε για λόγους αναψυχής με φίλους σε κόλπο της νησίδας Μονής.
Ο 77χρονος χειριστής του ταχυπλόου, o οποίος εκφράζει τη θλίψη και την οδύνη του, ισχυρίζεται ότι είχε τεταμένη την προσοχή του προς τα δεξιά, καθώς σύμφωνα με τον Διεθνή Κανονισμό για την Αποφυγή Συγκρούσεων στη Θάλασσα, προτεραιότητα έχει το σκάφος που κινείται από τα δεξιά.
Σύμφωνα με τον κανονισμό 15 του Διεθνή Κανονισμού για την Αποφυγή Συγκρούσεων στη Θάλασσα (ΔΚΑΣ) «Όταν δύο μηχανοκίνητα πλοία διασταυρώνουν τις πορείες τους κατάτρόπο ώστε να υπάρχει κίνδυνος συγκρούσεως, το πλοίο που βλέπει το άλλο προς τη δεξιά του πλευρά, οφείλει να φυλάξει το άλλο, δηλαδή να απομακρυνθεί από την πορεία του άλλου. Εφόσον οι συνθήκες για τη συγκεκριμένη περίπτωση το επιτρέπουν, πρέπει να αποφεύγει να περνά από την πλώρη του άλλου πλοίου».
Όπως αναφέρει το υπόμνημα, ο χειριστής του ταχύπλοου αντελήφθη ξαφνικά την παρουσία της λάντζας «ΑΝΤΩΝΙΑ» όταν βρισκόταν κοντά στην παράλλαξη για την σπηλιά της Φώκιας και ενστικτωδώς τράβηξε τα χειριστήρια των μηχανών στη θέσει «κράτει» για να ανακόψει ταχύτητα.
«Αλλά αυτό δεν ήταν αρκετό για να ανακόψει αποτελεσματικά την πορεία του σκάφους DUENDE, το οποία συνέχισε να κινείται σε θέση πλαναρίσματος και επέπεσε επί των ξύλινων υπερκατασκευών της δεξιάς πλευράς του άλλου σκάφους και αφού τις συνέτριψε πέρασε πάνω από αυτό και προσθαλασσώθηκε από την αντίθετη πλευρά του, ήτοι την αριστερή» αναφέρει το υπόμνημα.
Πληροφορίες: ΑΠΕ-ΜΠΕ