Vasilissa: Το μέλι με χρυσάφι από την Εύβοια που κατέκτησε τις αραβικές χώρες (ΦΩΤΟ) | EviaZoom.gr - Εύβοια News
12 ΧΡΟΝΙΑ EVIAZOOM - ΕΥΒΟΙΑ ΝΕΑ
FREEDOM BBC GEORGE
 

Vasilissa: Το μέλι με χρυσάφι από την Εύβοια που κατέκτησε τις αραβικές χώρες (ΦΩΤΟ)

Όταν μια καινοτόμος ιδέα παντρεύει ένα αγνό προϊόν με την υψηλή γαστρονομία και το ατόφιο χρυσάφι, τότε ακόμα και μια Vasilissa μπορεί να κλειστεί σε ένα βάζο...

Τι είναι η Vasilissa; Αγνό θυμαρίσιο μέλι με… στέμμα από φύλλα βρώσιμου χρυσού 24Κ. Η πρωτοποριακή ιδέα ανήκει στον Γιάννη Καρυπίδη και στη Στέβη Θεοδώρου που δημιούργησαν στην Εύβοια τη φάρμα «Stayia».

To «Stayia» προέκυψε από τα ονόματα τους, Σταυρούλα και Γιάννης, αλλά κατά σύμπτωση στα αρχαία σημαίνει πλάτανος.
«Είμαστε οι επίσημοι προμηθευτές μελιού του βασιλείου του Κατάρ», λένε στο Αθηναϊκό Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων. Το θυμαρίσιο μέλι με 24Κ βρώσιμου χρυσού διατίθεται κατ' αποκλειστικότητα στις Αραβικές Χώρες. «Γενικότερα οι εξαγωγικές μας ροές είναι προς Αμερική, Καναδά, Ευρωπαϊκή Ένωση και Ασία».

Η επιχείρηση, οικογενειακού χαρακτήρα, ιδρύθηκε το 2012 με στόχο όπως εξηγούν στο ΑΠΕ-ΜΠΕ «την καθιέρωση στην ελληνική και διεθνή αγορά, αναδεικνύοντας τα ποιοτικά χαρακτηριστικά του ελληνικού μελιού και άλλων παραδοσιακών τροφίμων, όπως το παστέλι».

Η Εύβοια με πλούσια παραγωγή σε πευκόμελο και κάποιες άλλες ποικιλίες, με πρωτοβουλίες σαν αυτή, μπαίνει στις ράγες της υλοποίησης μιας επιχειρηματικής ιδέας σε προϊόν και της προώθησης του με βάση το πώς πλάθεται η σύγχρονη αγορά τροφίμων.
Ο Γιάννης Καρυπίδης και η Στέβη Θεοδώρου αποφάσισαν το επιχειρείν μέσα στην κρίση. Έχοντας μελισσοκομικό παρελθόν στην οικογένεια δεν ήταν δύσκολο να βρουν τον προσανατολισμό τους. Ο παππούς της Στέβης που είναι μελισσοκόμος έδειξε τον δρόμο.

«Η ιδέα infused-honey στο εξωτερικό υπάρχει με μειονέκτημα την επιλογή της ποικιλίας του μελιού. Η Ελλάδα παράγει το μοναδικό θυμαρίσιο μέλι, το οποίο γευστικά, αλλά και σε χαρακτηριστικά, είναι ανώτερο από τις συνηθισμένες ποικιλίες μελιού που υπάρχουν στο εμπόριο, με κάποιες ελάχιστες εξαιρέσεις που όμως δεν είναι εμπλουτισμένες με συστατικά όπως ο βρώσιμος χρυσός. Το συγκεκριμένο προϊόν δημιουργήθηκε μετά από πολύ σκέψη και έρευνα στο διαδίκτυο και καταλήξαμε πως ο βρώσιμος χρυσός προσδίδει γαστρονομικό εντυπωσιασμό, ενώ το θυμαρίσιο κατά πολλούς είναι ο βασιλιάς του μελιού» λένε.

Η αφετηρία και των δύο ήταν διαφορετική. Η Στέβη έχει σπουδάσει παιδαγωγός και ο Γιάννης λογιστική, ενώ υπήρξε επαγγελματίας ποδοσφαιριστής τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό.

Οι μεγαλύτερες δυσκολίες που αντιμετώπισαν «αν και θα ακουστεί κλισέ, ήταν η γραφειοκρατία και η έλλειψη χρηματοδότησης (π.χ. τράπεζα) για startup επιχειρήσεις, ειδικά στον πρωτογενή τομέα. Η έλλειψη ενημέρωσης για τα μέσα χρηματοδότησης από επιδοτούμενα πακέτα μπορούν να αποτελέσουν εμπόδιο στους πρώτους μήνες μιας μικρής επιχείρησης καθώς και το γενικό κλίμα της χώρας προς το εξωτερικό δυσχεραίνει το επίπεδο εμπιστοσύνης προς εμάς τους παραγωγούς».

Και μέλι με άγρια τρούφα, αλλά και ένα καινοτόμο προϊόν έκπληξη

Μετά την επιτυχία του θυμαρίσιου μελιού με 24Κ βρώσιμου χρυσού και μετά από συζητήσεις με διεθνείς ενδιαφερόμενους, αλλά και προσωπικές φιλοδοξίες, δημιούργησαν και μια σειρά όπου το ελληνικό μέλι παντρεύεται με την ελληνική άγρια τρούφα, τα άνθη λεβάντας, τις καυτερές πιπεριές, τη μαστίχα Χίου και το ξύλο κανέλας. Εκτός από το θυμαρίσιο μέλι με βρώσιμο χρυσό που δημιουργήθηκε για το εξωτερικό και μόνο, τα υπόλοιπα προϊόντα διατίθενται σε μεγάλο σούπερ μάρκετ, στα Hellenic Duty Free και επιλεγμένα delicatessen ανά τη χώρα.

Αυτή την περίοδο έχουν και μια άλλη ιδέα από «χρυσάφι». Κάτι καινούριο και ακόμη πιο πρωτοποριακό, που δεν αποκαλύπτουν. Ήδη δουλεύουν ένα προϊόν, το οποίο βρίσκεται στο στάδιο της κατοχύρωσης, και αν όλα πάνε καλά θα ανακοινωθεί και θα προωθηθεί στην διεθνή έκθεση Anuga, στη Γερμανία τον Οκτώβρη. Σαν αυτό το προϊόν λένε «δεν υπάρχει άλλο στην κατηγορία του πρωινού».

Βίντεο - Ρεπορτάζ







Δημοφιλείς αναρτήσεις του μήνα

ΔΙΑΦΗΜΙΣΕΙΣ GOOGLE

ΜΕΛΟΣ ΤΟΥ EMEDIA