Δείτε τι αναφέρει η ανακοίνωση του «γαλάζιου» βουλευτή:
«Τα σοβαρά προβλήματα στην εύρυθμη λειτουργία Πλοήγησης στο Λιμένα Χαλκίδας, εξαιτίας της έλλειψης του απαιτούμενου αριθμού πλοηγών, καθώς και της ανυπαρξίας πλωτού μέσου για τη μεταφορά του μοναδικού εν ενεργεία πλοηγού επισημαίνονται σε ερώτηση προς τον Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κ. Παναγιώτη Κουρουμπλή, ζητώντας, παράλληλα, απαντήσεις σχετικά με τις ενέργειες που θα γίνουν για την άμεση πλήρωση των κενών οργανικών θέσεων πλοηγών, αλλά και την αύξησή τους, καθώς και για το αν θα ικανοποιηθεί το αίτημα προσωρινής διάθεσης πλοηγίδας για την κάλυψη των αναγκών του Πλοηγικού Σταθμού Χαλκίδας .
Αναλυτικά η ερώτηση έχει ως εξής:
Σοβαρά προβλήματα στην εύρυθμη λειτουργία των Λιμένων Χαλκίδας-Αλιβερίου – Λάρυμνας-Σόγιας (Ψαχνά) και λιμένα Μαντουδίου έχουν προκαλέσει οι δυσλειτουργίες της Πλοηγικής Υπηρεσίας, εξαιτίας της έλλειψης του απαιτούμενου αριθμού πλοηγών, καθώς και της ανυπαρξίας πλωτού μέσου για τη μεταφορά του μοναδικού εν ενεργεία πλοηγού.
Οι οργανικές θέσεις των πλοηγών είναι τυπικά τρεις (3), αλλά εδώ και τρία χρόνιαη μία παραμένει κενή, ενώ το τελευταίο διάστημα έχει μείνει μόνο ένας (1) πλοηγός μετά την απουσία του συναδέλφου του για θέματα υγείας.
Η κατάσταση αυτή έχει λάβει εξαιρετικά προβληματικές διαστάσεις λόγω των πολύωρων καθυστερήσεων στη διαδικασία κίνησης των πλοίων, καθώς ο ένας πλοηγός που έχει απομείνει είναι επιφορτισμένος με την ευθύνη να οδηγεί τα πλοία στους χώρους των Λιμανιών βοηθώντας τα να δέσουν σε 24ωρη βάση.
Η έλλειψη πλοηγών σε συνδυασμό με το γεγονός, ότι το μεταφορικό έργο του πλοηγού το έχουν αναλάβει, προσωρινά, ιδιωτικά ρυμουλκά για υπηρεσίες που προσφέρονται και εκτελούνται από το ελληνικό Κράτος, έχουν επιφέρει έντονες δυσλειτουργίες ιδιαίτερα στο λιμάνι Χαλκίδας, που εξυπηρετεί καθημερινά μεγάλο αριθμό πλοίων στις λιμενικές εγκαταστάσεις αρμοδιότητάς του, αλλά και για τη διέλευση του πορθμούκατά τη διάρκεια της νύχτας που ανοίγει αποκλειστικά η γέφυρα.
Συγκεκριμένα, η πλοηγίδα «ΠΟΥ 03» χαρακτηρίστηκε ως μη αξιόπλοο σκάφος και τέθηκε σε ακινησία με αποτέλεσμα να διαμαρτύρονται οι επιχειρήσεις Ναυτιλίας, καθώς είναι υποχρεωμένες να πληρώνουν ρυμουλκό για τη μεταφορά του πλοηγού (κόστος 500.00 ευρώ ανά πλοίο) τη στιγμή που καταβάλλουν στο ακέραιο τα πλοηγικά δικαιώματα, ενώ και οι πλοιοκτήτες τω αφικνούμενων πλοίων διαμαρτύρονται για το επιπλέον κόστος το οποίο επιβαρύνονται από τη μη διευθέτηση του θέματος.
Σημειώνεται, ότι οι αποστάσεις που πρέπει να καλύψει οδικώς ο μοναδικός πλοηγός είναι:
Χαλκίδα-Αλιβέρι-Χαλκίδα 100 χλμ.
Χαλκίδα-Λάρυμνα-Χαλκίδα 180 χλμ.
Χαλκίδα-Μαντούδι-Χαλκίδα 160 χλμ.
Χαλκίδα Σόγια-Χαλκίδα 40 χλμ.
Εξαιτίας, μάλιστα, της αδιαφορίας με την οποία αντιμετωπίζουν οι αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου το πρόβλημα των πολύωρων καθυστερήσεων πλοήγησης των πλοίων, προειδοποιούν, ότι επιφυλάσσονται να προβούν στις νόμιμες διαδικασίες διεκδικώντας αποζημιώσεις.
Κατόπιν των ανωτέρω ερωτάται ο κ. Υπουργός:
Σε τι ενέργειες θα προβείτε για την άμεση πλήρωση των κενών οργανικών θέσεων πλοηγών, αλλά και την αύξησή τους, προκειμένου να αποκατασταθεί η εύρυθμη λειτουργία του Λιμένα Χαλκίδας και να αποφευχθούν οι αρνητικότατες συνέπειες της απαξίωσής του;
Προτίθεστε να ικανοποιήσετε το αίτημα προσωρινής διάθεσης πλοηγίδας για την κάλυψη των αναγκών του Πλοηγικού Σταθμού Χαλκίδας έως ότου αποκατασταθεί η «Π.Υ 03;»