Ο Χατζηγιαννάκης έβαλε στο «μάτι» την Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας | EviaZoom.gr - Εύβοια News
12 ΧΡΟΝΙΑ EVIAZOOM - ΕΥΒΟΙΑ ΝΕΑ
ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΙΑΤΙΚΕΣ ΕΥΧΕΣ 2024
 

Ο Χατζηγιαννάκης έβαλε στο «μάτι» την Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας

Πολιτικό και προσωπικό συμφέρον «κρύβει» το ξαφνικό ενδιαφέρον του Δημάρχου Σκύρου για την Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας...

Με άρθρο του στην Εφημερίδα «Τα Νέα» αφήνει τα του νησιού του και ασχολείται με ολόκληρη την Στερεά, επιβεβαιώνοντας στην ουσία τις πληροφορίες που τον θέλουν να ενδιαφέρεται διακαώς για την καρέκλα του Περιφερειάρχη Στερεάς Ελλάδας στις ερχόμενες αυτοδιοικητικές εκλογές του 2019. 

Τίτλος του άρθρου «Οι προκλήσεις της Στερεάς Ελλάδας ως παράδειγμα σύγχρονης περιφερειακής ανάπτυξης».
 
Ολόκληρο το κείμενο, όπως δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα «Τα Νέα» έχει ως εξής:

«H Στερεά Ελλάδα είναι η καρδιά της Ελλάδας, η μοναδική ίσως Περιφέρεια που συνδυάζει όλες τις αντιθέσεις και ιδιομορφίες της ελληνικής γης. Η συγκέντρωση βιομηχανιών στο Σχηματάρι και στα Οινόφυτα, η πρωτογενής παραγωγή και τα σπουδαία πολιτιστικά μνημεία, η μεταλλευτική δραστηριότητα και ο τουρισμός συνθέτουν μια οικονομία με μεγάλες δυνατότητες.

Τα τελευταία χρόνια έγιναν βήματα στη Στερεά Ελλάδα. Αναβαθμίστηκαν βασικές υποδομές, υλοποιήθηκαν συντονισμένες κοινωνικές πολιτικές, τονώθηκε η επιχειρηματικότητα παρά τις μεγάλες δυσκολίες, άλλαξε η απόδοση των περιφερειακών υπηρεσιών.

Όμως υπάρχουν πολλά που μπορούν να γίνουν, να εξελιχθούν, να γίνουν πηγή πλούτου και θέσεων εργασίας στην Περιφέρειά μας. Ειδικά στο πεδίο του τουρισμού, η Στερεά Ελλάδα δεν έχει καταφέρει να αποκτήσει ένα δυνατό brand και να προσελκύσει επισκέπτες απ’ όλη την υφήλιο, παρά τους μοναδικούς προορισμούς που συνδυάζουν πολιτισμό, φυσικό πλούτο και γαστρονομία, που θα μπορούσαν να επωφεληθούν από την φετινή τουριστική “έκρηξη”.

Επιπλέον, η αγροτική παραγωγή αδυνατεί να αποκτήσει εξωστρέφεια και να ορθοποδήσει με αποτέλεσμα να συντηρείται από τις ευρωπαϊκές – κρατικές ενισχύσεις, τομείς όπως η γαλάζια οικονομία, η κυκλική οικονομία και η τεχνολογική μετεξέλιξη του πρωτογενούς τομέα και των πόλεων (“έξυπνες πόλεις”) είναι ακόμη εκτός συζήτησης. Την ίδια στιγμή, η αποβιομηχάνιση εντείνει το πρόβλημα της ανεργίας που βιώνει η περιοχή.

Η νέα περίοδος απαιτεί υπερβάσεις, πολιτική βούληση και αξιόπιστες προτάσεις. Για παράδειγμα, μια πρώτη πρόταση είναι ο σχεδιασμός και η ανάπτυξη της βιομηχανικής Ζώνης Οινοφύτων – Σχηματαρίου- Θήβας, ώστε να γίνει το μεγαλύτερο και πιο σύγχρονο επιχειρηματικό πάρκο της Νοτιοανατολικής Ευρώπης. Απαιτείται η κατασκευή και τη λειτουργία των βασικών υποδομών και κυρίως τα έργα απορρύπανσης του Ασωπού, ώστε το πάρκο να προσελκύσει νέες επιχειρήσεις logistic, λόγω της στρατηγικής του θέσης (εγγύτητα στην Αττική, εθνική οδός, σιδηροδρομικό δίκτυο).

Στο πλαίσιο της αγροτικής οικονομίας, οι συμπράξεις δείχνουν το δρόμο μπροστά: αναβάθμιση και επέκταση του ρόλου της Αγροδιατροφικής Σύμπραξης, ώστε όλα σχεδόν τα αγροτικά προϊόντα της Περιφέρειας να αποκτήσουν πιστοποιητικά ποιότητας και προέλευσης, brand name και να απορροφηθούν από τις βέλτιστες αγορές παγκοσμίως.

Η Στερεά μπορεί να γίνει ο “παράδεισος” των εναλλακτικών μορφών τουρισμού, που θα σέβονται και θα αξιοποιούν το περιβάλλον. Για παράδειγμα, οι θερμαλιστικές πηγές στην Βόρεια Εύβοια και τη Φθιώτιδα παραμένουν αναξιοποίητες, ενώ ο θεματικός τουρισμός (πολιτιστικός – αρχαιολογικός και χειμερινός) θα αναζωογονήσει την Φωκίδα, τη Βοιωτία και την Ευρυτανία, που τα τελευταία χρόνια “αιμορραγούν” από την καθίζηση του εσωτερικού τουρισμού.

Αρκεί βέβαια να ξέρουμε ποιοι είμαστε και που θέλουμε να πάμε. Η δημιουργία ενός destination brand για όλο το χρόνο, με εξειδικευμένα πακέτα “εμπειριών” για τους επισκέπτες, σε συνδυασμό με την αναβάθμιση των παραδοσιακών προορισμών, είναι αναγκαίο να μπει σε στέρεες και βιώσιμες βάσεις, σε συνεργασία με τους δήμους.

Η Στερεά, όπως και όλη η χώρα, βρίσκεται στον προθάλαμο μιας νέας εποχής που απαιτεί ευελιξία, φαντασία, καινοτομία και τολμηρά βήματα για να προλάβουμε το μέλλον. Σε αυτή τη νέα εποχή, η ανάπτυξη της ελληνικής περιφέρειας θα πρέπει να αποτελέσει τον σημαιοφόρο μιας συντονισμένης προσπάθειας ώστε η εργασία, τα προϊόντα και οι υπηρεσίες μας να αποκτήσουν μεγαλύτερη αξία, ποιότητα, εξωστρέφεια και βιωσιμότητα και να φέρουμε πλούτο και δουλειές στον τόπο μας.»

Βίντεο - Ρεπορτάζ







Δημοφιλείς αναρτήσεις του μήνα

ΔΙΑΦΗΜΙΣΕΙΣ GOOGLE

ΜΕΛΟΣ ΤΟΥ EMEDIA