Σύμμαχος αλλά και εχθρός των διαδίκων µπορεί να αποδειχθούν τα µέσα κοινωνικής δικτύωσης, αφού ό,τι «ανεβάζουµε» µένει και µπορεί είτε να χρησιµοποιηθεί για καλό είτε να γυρίσει µπούµερανγκ...
Δύο πρόσφατες αποφάσεις Ελληνικών δικαστηρίων (εκτός Εύβοιας) στηρίχθηκαν, µεταξύ άλλων, στις αναρτήσεις εκείνων που υπέβαλαν αίτηση για ένταξη στον νόµο Κατσέλη, εκδίδοντας για τον έναν θετική απόφαση και αρνητική για τη δεύτερη.
Ιδιαίτερη σηµασία έχει, όµως, το γεγονός ότι οι δικαστές έκαναν χρήση των µέσων κοινωνικής δικτύωσης, κρίνοντας ότι το «προφίλ» ενός ατόµου στο Facebook, όταν είναι δηµόσιο, παύει να έχει στοιχεία «ιδιωτικότητας» και πως ό,τι προβάλλεται µπορεί να χρησιµοποιηθεί ακόµη και εάν ο χρήστης δεν έχει δώσει τη συναίνεσή του.
Πρόσεχε τι... ανεβάζεις
Η περίπτωση γυναίκας η οποία διατηρούσε εµπορική επιχείρηση µε ρούχα και γυναικεία αξεσουάρ σε τουριστική περιοχή της Πελοποννήσου, διατηρώντας παράλληλα την ιδιότητα του δηµοσίου υπαλλήλου, είναι χαρακτηριστική για την προσοχή που πρέπει να δείχνουν οι χρήστες στα µέσα κοινωνικής δικτύωσης.
Η περίπτωση γυναίκας η οποία διατηρούσε εµπορική επιχείρηση µε ρούχα και γυναικεία αξεσουάρ σε τουριστική περιοχή της Πελοποννήσου, διατηρώντας παράλληλα την ιδιότητα του δηµοσίου υπαλλήλου, είναι χαρακτηριστική για την προσοχή που πρέπει να δείχνουν οι χρήστες στα µέσα κοινωνικής δικτύωσης.
Η προσφεύγουσα µε αίτησή της στο δικαστήριο υποστήριζε ότι παρουσιάζει αδυναµία αποπληρωµής των δανειακών της υποχρεώσεων και ζητούσε τη ρύθµιση των χρεών της από το δικαστήριο καθώς και τριετή περίοδο χάριτος. Οι τράπεζες, ωστόσο, δεν έµειναν µε σταυρωµένα τα χέρια και έψαξαν το «προφίλ» της, παρακινώντας µε αυτόν τον τρόπο και το δικαστήριο να επιβεβαιώσει τους ισχυρισµούς τους.
Ψάχνοντας τον λογαριασµό της προσφεύγουσας, το δικαστήριο διαπίστωσε ότι στο προφίλ της διαφήµιζε την εµπορική επιχείρηση την οποία «έτρεχε» η ίδια, παρότι ήταν στο όνοµα του πρώην συζύγου της. Στις αναρτήσεις εµφανίζονταν τα εµπορεύµατα και οι προσφορές που γίνονταν ή οι εκπτώσεις.
Ψάχνοντας τον λογαριασµό της προσφεύγουσας, το δικαστήριο διαπίστωσε ότι στο προφίλ της διαφήµιζε την εµπορική επιχείρηση την οποία «έτρεχε» η ίδια, παρότι ήταν στο όνοµα του πρώην συζύγου της. Στις αναρτήσεις εµφανίζονταν τα εµπορεύµατα και οι προσφορές που γίνονταν ή οι εκπτώσεις.
Στη συγκεκριμένη περίπτωση οι δικαστές ανέφεραν ότι οι πληροφορίες που πάρθηκαν από το συγκεκριμένο προφίλ δεν συνιστούν προσωπικό δεδοµένο και δεν εµπίπτουν στις προστατευτικές διατάξεις του Ν. 2472/1997». Για το δικαστήριο (υπ’ αριθµόν 9/2019 απόφαση) η προσφεύγουσα είχε και την ιδιότητα της εµπόρου.
Πληροφορίες: Εφημερίδα Έθνος