Δεν κινδυνεύουν με πλειστηριασμό της πρώτης κατοικίας τους από την εφορία όσοι έχουν ληξιπρόθεσμα χρέη προς το δημόσιο και έχουν λάβει προέγκριση για την υπαγωγή τους στο νέο πλαίσιο προστασίας της πρώτης κατοικίας που αντικατέστησε το νόμο Κατσέλη...
Αυτό διευκρινίζεται σε αναλυτική εγκύκλιο της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων σχετικά με το νέο καθεστώς που ισχύει για την προστασία της πρώτης κατοικίας. Μεταξύ άλλων στην εγκύκλιο επισημαίνονται τα ακόλουθα:
- Στο νέο πλαίσιο προστασίας της πρώτης κατοικίας εμπίπτουν μόνο οφειλές προς πιστωτικά ιδρύματα, από οποιαδήποτε αιτία, καθώς και οφειλές από στεγαστικό δάνειο προς το Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων, για τις οποίες υφίσταται εμπράγματη ασφάλεια στην κύρια κατοικία του οφειλέτη ή του τρίτου αιτούντος.
Αυτό διευκρινίζεται σε αναλυτική εγκύκλιο της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων σχετικά με το νέο καθεστώς που ισχύει για την προστασία της πρώτης κατοικίας. Μεταξύ άλλων στην εγκύκλιο επισημαίνονται τα ακόλουθα:
- Στο νέο πλαίσιο προστασίας της πρώτης κατοικίας εμπίπτουν μόνο οφειλές προς πιστωτικά ιδρύματα, από οποιαδήποτε αιτία, καθώς και οφειλές από στεγαστικό δάνειο προς το Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων, για τις οποίες υφίσταται εμπράγματη ασφάλεια στην κύρια κατοικία του οφειλέτη ή του τρίτου αιτούντος.
Επομένως, με τις διαδικασίες που προβλέπονται στις νέες διατάξεις δεν ρυθμίζονται οφειλές στη Φορολογική Διοίκηση. Επίσης, δεν ρυθμίζονται ούτε οφειλές φυσικών προσώπων για τις οποίες υφίσταται εγγύηση του Ελληνικού Δημοσίου.
- Η προστασία της κύριας κατοικίας του αιτούντος, κατ' εφαρμογή των νέων διατάξεων, ισχύει και έναντι του Δημοσίου, ως πιστωτή.
- Σε περίπτωση συνδρομής των προϋποθέσεων του άρθρου 78 περί προσωρινής προστασίας, το Δημόσιο υποχρεούται αποκλειστικά στη μη έκδοση του προγράμματος πλειστηριασμού της κύριας κατοικίας, ή εφόσον αυτό έχει εκδοθεί, στη μη πραγματοποίηση του. Παρά ταύτα, η προσωρινή προστασία του άρθρου 78 δεν εμποδίζει την επιβολή λοιπών πράξεων αναγκαστικής εκτέλεσης η ασφαλιστικών μέτρων στην κύρια κατοικία του αιτούντος, ούτε τη λήψη μέτρων αναγκαστικής εκτέλεσης η ασφαλιστικών μέτρων στην υπόλοιπη περιουσία του οφειλέτη.
- Η συνεισφορά του Δημοσίου για τη μηνιαία επιδότηση όσων έχουν υπαχθεί στο νέο καθεστώς προστασίας της Α κατοικίας καταβάλλεται σε ειδικό ακατάσχετο λογαριασμό με δικαιούχο τον οφειλέτη και δεν κατάσχεται ούτε συμψηφίζεται. Επιπροσθέτως, για την έγκριση και καταβολή της συνεισφοράς δεν απαιτείται φορολογική ή ασφαλιστική ενημερότητα του.
- Η προστασία της κύριας κατοικίας του αιτούντος, κατ' εφαρμογή των νέων διατάξεων, ισχύει και έναντι του Δημοσίου, ως πιστωτή.
- Σε περίπτωση συνδρομής των προϋποθέσεων του άρθρου 78 περί προσωρινής προστασίας, το Δημόσιο υποχρεούται αποκλειστικά στη μη έκδοση του προγράμματος πλειστηριασμού της κύριας κατοικίας, ή εφόσον αυτό έχει εκδοθεί, στη μη πραγματοποίηση του. Παρά ταύτα, η προσωρινή προστασία του άρθρου 78 δεν εμποδίζει την επιβολή λοιπών πράξεων αναγκαστικής εκτέλεσης η ασφαλιστικών μέτρων στην κύρια κατοικία του αιτούντος, ούτε τη λήψη μέτρων αναγκαστικής εκτέλεσης η ασφαλιστικών μέτρων στην υπόλοιπη περιουσία του οφειλέτη.
- Η συνεισφορά του Δημοσίου για τη μηνιαία επιδότηση όσων έχουν υπαχθεί στο νέο καθεστώς προστασίας της Α κατοικίας καταβάλλεται σε ειδικό ακατάσχετο λογαριασμό με δικαιούχο τον οφειλέτη και δεν κατάσχεται ούτε συμψηφίζεται. Επιπροσθέτως, για την έγκριση και καταβολή της συνεισφοράς δεν απαιτείται φορολογική ή ασφαλιστική ενημερότητα του.