Μετά από ερώτηση του βουλευτή Θανάση Ζεμπίλη για την χρηματοδότηση και την υλοποίηση των έργων «Παράκαμψη Χαλκίδας» και «Παράκαμψη Ψαχνών», ο Υπουργός Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής απάντησε τα εξής:
«Το Υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών βρίσκεται σε συνεννόηση με τον Τεχνικό Σύμβουλο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων (ΕΤΕπ) JASPERS, προκειμένου να ελεγχθεί η μελέτη βιωσιμότητας του έργου της Παράκαμψης Χαλκίδας και Ψαχνών, ώστε να είναι δυνατή η ένταξή του στα χρηματοδοτικά Προγράμματα.
Στο πλαίσιο αυτό διενεργήθηκαν κυκλοφοριακές μετρήσεις τόσο στο τμήμα Υψηλή Γέφυρα Χαλκίδας, Νέα Λάμψακος όσο και αυτό της Παράκαμψης Ψαχνών.
Αναφορικά με το δεύτερο ερώτημα, σας ενημερώνουμε ότι έχει υποβληθεί στην ΕΤΕπ η μελέτη κόστους οφέλους (ΑΚΟ), προκειμένου να αποφασιστεί η χρηματοδότηση του έργου. Η κύρια ένσταση του Τεχνικού Συμβούλου JASPERS αφορά τη διατομή του τμήματος της Παράκαμψης Χαλκίδας. Προς τούτο προγραμματίζεται τετράιχνος αυτοκινητόδρομος με λωρίδα έκτακτης ανάγκης.
Ως προς αυτό προγραμματίζεται η υπογραφή Μνημονίου Συνεργασίας μεταξύ του Υπουργείου μας και του Δήμου Χαλκίδας για τις κυκλοφοριακές παρεμβάσεις στο υφιστάμενο παραλιακό δρόμο που θα μειώσουν την ταχύτητα, ώστε να κριθεί βιώσιμο το έργο της Παράκαμψης Χαλκίδας.
Αναφορικά με το έργο για το τμήμα από Υψηλή Γέφυρα Ευρίπου – Νέα Λάμψακος είναι σε εξέλιξη οι απαιτούμενες μελέτες και ο σχεδιασμός του Υπουργείου είναι να προβλεφθεί ως έργο προαίρεσης στο πλαίσιο της δημοπράτησης της κύριας εργολαβίας.
Τέλος η παράκαμψη Ψαχνών έχει ήδη ενσωματωθεί στο παραπάνω έργο. Η δημοπράτηση της παράκαμψης Βασιλικού δεν σχετίζεται με κανένα τρόπο με την ωριμότητας των υφιστάμενων μελετών της παράκαμψης Βασιλικού, προκειμένου να προχωρήσει το Υπουργείο στη δημοπράτηση του έργου».
«Το Υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών βρίσκεται σε συνεννόηση με τον Τεχνικό Σύμβουλο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων (ΕΤΕπ) JASPERS, προκειμένου να ελεγχθεί η μελέτη βιωσιμότητας του έργου της Παράκαμψης Χαλκίδας και Ψαχνών, ώστε να είναι δυνατή η ένταξή του στα χρηματοδοτικά Προγράμματα.
Στο πλαίσιο αυτό διενεργήθηκαν κυκλοφοριακές μετρήσεις τόσο στο τμήμα Υψηλή Γέφυρα Χαλκίδας, Νέα Λάμψακος όσο και αυτό της Παράκαμψης Ψαχνών.
Αναφορικά με το δεύτερο ερώτημα, σας ενημερώνουμε ότι έχει υποβληθεί στην ΕΤΕπ η μελέτη κόστους οφέλους (ΑΚΟ), προκειμένου να αποφασιστεί η χρηματοδότηση του έργου. Η κύρια ένσταση του Τεχνικού Συμβούλου JASPERS αφορά τη διατομή του τμήματος της Παράκαμψης Χαλκίδας. Προς τούτο προγραμματίζεται τετράιχνος αυτοκινητόδρομος με λωρίδα έκτακτης ανάγκης.
Ως προς αυτό προγραμματίζεται η υπογραφή Μνημονίου Συνεργασίας μεταξύ του Υπουργείου μας και του Δήμου Χαλκίδας για τις κυκλοφοριακές παρεμβάσεις στο υφιστάμενο παραλιακό δρόμο που θα μειώσουν την ταχύτητα, ώστε να κριθεί βιώσιμο το έργο της Παράκαμψης Χαλκίδας.
Αναφορικά με το έργο για το τμήμα από Υψηλή Γέφυρα Ευρίπου – Νέα Λάμψακος είναι σε εξέλιξη οι απαιτούμενες μελέτες και ο σχεδιασμός του Υπουργείου είναι να προβλεφθεί ως έργο προαίρεσης στο πλαίσιο της δημοπράτησης της κύριας εργολαβίας.
Τέλος η παράκαμψη Ψαχνών έχει ήδη ενσωματωθεί στο παραπάνω έργο. Η δημοπράτηση της παράκαμψης Βασιλικού δεν σχετίζεται με κανένα τρόπο με την ωριμότητας των υφιστάμενων μελετών της παράκαμψης Βασιλικού, προκειμένου να προχωρήσει το Υπουργείο στη δημοπράτηση του έργου».