Μπορεί ο επίσημος «εορτασμός» να έχει προσδιοριστεί για την ερχόμενη Παρασκευή 27 Νοεμβρίου 2020, ωστόσο στον ίδιο ρυθμό θα κινηθεί το λιανεμπόριο μέχρι τις γιορτές.
Το δεύτερο lockdown και το κλείσιμο των εμπορικών καταστημάτων στις 7 Νοεμβρίου κινητοποίησε νωρίς τους εμπόρους, με ορισμένους από αυτούς, πριν ακόμα κλείσουν οι επιχειρήσεις, να έχουν εντατικοποιήσει τις προσφορές τους.
Μάλιστα, όπως εξελίχθηκαν τα πράγματα λόγω της έξαρσης της πανδημίας και του γεγονότος ότι οι ενδιάμεσες εκπτώσεις ήταν φέτος δώρον άδωρον, τα ποσοστά των εκπτώσεων αναμένεται να φτάσουν ακόμα και στο 60% όλο το επόμενο διάστημα, με αιχμή του δόρατος είδη ένδυσης, αθλητικά, ηλεκτρικά και ηλεκτρονικά.
Άλλωστε οι επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται με e-shop έχουν δείξει ήδη τις προθέσεις τους.
Τα στοιχεία για τη φετινή «Black Friday»
Όπως φαίνεται στο σχήμα 1, το 73% του καταναλωτικού κοινού δεν σχεδιάζουν να αγοράσουν την φετινή Black Friday. Από το υπόλοιπο 27%, το 18% (περίπου τα 2/3) σκόπευαν να κάνουν τις αγορές τους ούτως ή άλλως και πριν την απαγόρευση από ηλεκτρονικά καταστήματα μέσω διαδικτύου, ενώ το 8% σκόπευε να κάνει τις αγορές του μέσω φυσικών καταστημάτων, η πλειοψηφία των οποίων είναι πλέον κλειστά.
Αυτή η μέτρηση αντιστοιχεί σε περίπου 2,3 εκατ. καταναλωτές οι οποίες εκτιμούν ότι θα πραγματοποιήσουν αγορές τη συγκεκριμένη χρονική περίοδο, η οποία τα τελευταία χρόνια είθισται να διαρκεί αρκετές ημέρες.
Ανάμεσα στις επιχειρήσεις που ζεσταίνουν τις μηχανές τους για την προσεχή Παρασκευή είναι οι αλυσίδες ηλεκτρικών ειδών, ειδών τεχνολογίας, παιχνιδιών, ένδυσης, ακόμα και σουπερμάρκετ.
Τα επιτελεία των επιχειρήσεων, μάλιστα, προσπαθούν να οργανωθούν ώστε να μην αντιμετωπίσουν προβλήματα με τις ηλεκτρονικές τους σελίδες αλλά και να μπορέσουν να εκτελέσουν τις παραγγελίες και τις παραδόσεις έγκαιρα.